زمان : 19 Mehr 1395 - 16:48
شناسه : 130251
بازدید : 7340
جلسه شورای هماهنگی و سیاستگذاری کنگره معماری و شهرسازی استان یزد جلسه شورای هماهنگی و سیاستگذاری کنگره معماری و شهرسازی استان یزد

جلسه شورای هماهنگی و سیاستگذاری کنگره معماری و شهرسازی استان یزد در راستای هماهنگی و همکاری دستگاه های مرتبط با موضوع معماری و شهرسازی در محل سالن کنفرانس اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومي، امورفرهنگي و اجتماعي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري يزد، این جلسه با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان، مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، فرماندار شهرستان یزد و نمایندگان نهادها برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در این جلسه ضمن بیان اهمیت و اهداف برگزاری کنگره، اظهار داشت: چهارمین کنگره معماری و شهرسازی در دو مرحله استانی و ملی و هول هشت محور: فرهنگي، طبيعي، شهرها و روستاهاي تاریخی ـ منظر فرهنگي و منظر شهري تاریخي ـ سازه در تاریخ معماري و شهرسازي ـ باستانشناسي، معماري و شهرسازي ـ ميراث معماري و شهرسازي مدرن ـ ميراث آب و كشاورزي ـ ميراث فرهنگي ناملموس ـ راه هاي فرهنگي و عناصر برنامه ریزی و اجرا می گردد.

محمدمهدی شرافت افزود: یکی از بهره های مهمی که برگزاری این کنگره در پی خواهد داشت، مستندسازی تاریخ معماری و شهرسازی استان تاریخی یزد است.

گفتنی است: این همایش در استان یزد در هفته اول بهمن ماه و با همکاری ارگان ها و سازمان های دعوت شده در این جلسه به مرحله اجرا در خواهد آمد.

در پایان جلسه مقرر گردید جلسات دیگری نیز در راستای زمان ارائه مقالات و همچنین زمان بندی برگزاری همایش در هفته های آینده برگزار گردد.