زمان : 06 Aban 1395 - 11:14
شناسه : 130723
بازدید : 6094
جامعه به نشاط نیاز دارد جامعه به نشاط نیاز دارد
سید رضا صالحی امیری با بیان اینکه ریل توسعه ایران از ابتدا به غلط بر نفت شکل گرفته است، مطرح کرد: باید ریل توسعه کشور بر فرهنگ و هنر شکل گیرد تا بتوانیم شاهد توسعه همه جانبه باشیم.
  گزینه پیشهادی رئیس جمهوری برای وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، حوزه فرهنگ در ایران را حوزه پیچیده‌ای دانست و گفت: فرهنگ در جمهوری اسلامی امری سه قطبی است و باید در آن ارزش‌های دینی، فرهنگ ایرانی و موج فرهنگ غربی و نحوه مواجهه با آن را مدنظر قرار داد.
 
صالحی امیری بر لزوم واگذاری امور فرهنگی به اصحاب فرهنگ تاکید کرد و گفت: دولت متولی است نه متصدی.
 
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تصریح کرد که دولت به زیست فرهنگی معتقد است و افزود: بر این باوریم که اگر مقابل هنرمندان بایستیم، باید به ابتذال فرهنگی تن بدهیم.
 
صالحی امیری با بیان این که جامعه نیاز به نشاط دارد، گفت: اگر شادی و نشاط در جامعه تولید و بازتولید نشود، آسیب‎های اجتماعی به وجود می‎آید، در این راستا می بایست برای جوانان نشاط قانونی را ایجاد کنیم.
 
مشاور رئیس جمهوری تاکید کرد که دولت اصرار دارد در جامعه فضایی ایجاد شود که بر مبنای مبانی اعتقادی و شرعی هیجانات تخلیه شود.
 
وی افزود: این هیجانات باید به عرصه‌های مختلف ورزشی، هنر، شعر، موسیقی و دیگر عرصه‌ها سوق داده شود.
 
صالحی امیری با بیان اینکه نشاط اجتماعی از سرمایه‌های هر جامعه‌ای است و بدون نشاط و شادی جامعه مایوس و ناامید خواهند شد، گفت:بر این باور هستم که طلاق، خشونت، حاشیه نشینی، اعتیاد، ایدز و دیگر ناهنجاری‌های موجود در جامعه ریشه در عدم تخلیه شادی و هیجان دارد و عدم تولید و بازتولید شادی در جامعه مسبب بروز چنین آسیب‌هایی است.
 
گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مهمترین دستاورد دولت تدبیر و امید را در حوزه فرهنگی آشتی با نخبگان و فرهیختگان دانست و گفت: این دولت، موفقیت خود را موفقیت مردم و ناکامی‌ها را متوجه خود می‌داند.
 
به گزارش ایرنا، صالحی امیری ادامه داد که در دوره جدید شاهد گفتمان اعتدال در کشور هستیم و افزود: گفتمان فرهنگی دولت نیز مبتنی بر گفتمان اعتدال است.