زمان : 29 Aban 1395 - 11:51
شناسه : 131662
بازدید : 9658
آغاز حرکت میلیونی زائران از بغداد آغاز حرکت میلیونی زائران از بغداد
حرکت میلیونی زائران اربعین حسینی از پایتخت 9 میلیون نفری عراق، از ساعات اولیه بامداد امروز پنجشنبه به سمت حرم سیدالشهداء اباعبدالله الحسین (ع) در 110 کیلومتری جنوب بغداد آغاز شد.
 
به گزارش اعتدال به نقل از ایرنا، حرکت پیاده روی میلیونی زائران حسینی از بغداد که آخرین موج حرکت زائران از محور شمالی کربلا است، از بامداد امروز با پیوستن به پیاده روی عمومی زائران استان های دیاله، کرکوک و صلاح الدین به سمت کربلا آغاز شد.
 
زائران استان های دیاله، کرکوک و صلاح الدین از اوائل صفر ، پیاده روی خود را به سمت کربلا آغاز کرده بودند و در سه روز گذشته اولین مجموعه زائران استان های شمالی به بغداد رسیدند و از امروز زائران پایتخت عراق نیز به آنها پیوستند.
 
نیروهای امنیتی عراق با تشدید تدابیر امنیتی و ایجاد محورهای مشخص برای حرکت مشترک زائران بغداد و استان های شمالی پایتخت عراق، آنها را از چند جاده کمربندی به سمت جنوب بغداد هدایت کردند.
 
زائرانی که از داخل محلات مختلف بغداد حرکت می کنند به همراه زائران استان های شمالی عراق، در نهایت در جنوب بغداد در منطقه 'الدوره' به هم پیوسته و حجم عظیمی از رود انسانی را به سمت کربلا تشکیل می دهند.
 
حرکت پیاده روی زائران اربعین حسینی از 20 روز قبل در اول ماه صفر، از جنوبی ترین نقطه عراق از استان بصره شروع شد و آخرین حرکت پیاده روی زائران حسینی متعلق به بغداد است که معمولا در پنج روز آخر مانده به اربعین شروع می شود.
 
امسال با توجه به پیش بینی جمعیت زیاد حاضر در اربعین حسینی، بسیاری از اهالی بغداد ترجیح دادند که یک هفته زودتر، آیین زیارت اربعین حسینی را آغاز کنند تا به موقع از کربلا خارج شوند و به این ترتیب به زائرانی که از اماکن دور، پیاده به کربلا آمده اند، اجازه برپایی راحت آیین زیارت اربعین حسینی را بدهند.
 
با شروع حرکت عظیم پیاده روی زائران بغداد، انتظار می رود که هیاهوی شهری پایتخت عراق در روزهای آینده، به دلیل تخلیه شهر و رفتن اکثریت مردم به کربلا، بطور محسوسی فروکش کند.
 
در حال حاضر شهرهای جنوبی عراق مانند بصره، ناصریه و السماوه چنین وضعیتی دارند و این شهرها به دلیل حرکت مردم به سمت کربلای معلا تقریبا روزهای خلوتی راسپری می کنند.
 
خلوتی شهرها در این ایام به حدی است که نیروهای پلیس پایتخت برای حراست بیشتر از خانه های مردم ، در آماده باش بسر می برند و گشت های ویژه این نیروها در سطح وسیعی فعال شده است.
 
شهرهای استان های بصره و میسان و روستاهای این استان ها، بر سر راه کربلای معلا نیز این روزها بطور محسوسی خلوت شده اند.