زمان : 06 Azar 1395 - 13:19
شناسه : 132082
بازدید : 11413
ضرورت تبيين موضوع پدافند غيرعامل در بين مردم معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد تأكيد كرد: ضرورت تبيين موضوع پدافند غيرعامل در بين مردم معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در شوراي پدافند غيرعامل استان با بيان اينكه در دولت تدبير و اميد به جلب مشاركت مردم در حوزة پدافند غيرعامل توجه ويژه اي شده است، گفت: ضروري است در اين حوزه به جامعه بيشتر از گذشته آموزش داده شود.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، صبح شنبه ششم آذر ماه نشست شوراي پدافند غيرعامل استان با حضور «غلامعلي حيدري» معاون بسيج و امور استانهاي سازمان پدافند غيرعامل كشور، «محمدعلي طالبي» معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، «حسين اسماعيلي» مديركل پدافند غيرعامل استانداري، فرمانداران و اعضاي شوراي پدافند غيرعامل استان در سالن مديريت بحران استانداري برگزار شد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در اين نشست با اشاره به تأكيدهاي مقام معظم رهبري و نظام نسبت به موضوع پدافند غيرعامل، بيان كرد: هرچه جلوتر مي رويم با توجه به شرايط و تهديدهاي منطقه اي نياز به پدافند غيرعامل بيش از پيش احساس مي شود و به درك واقع بينانه تري نسبت به اين موضوع دست مي يابيم.
«محمدعلي طالبي» ادامه داد: اين درك ما را موظف مي كند تا با اهتمام و جديت بيشتري در موضوع پدافند غيرعامل گام برداريم و مسئوليت خود ار در اين حوزه با هماهنگي، همكاري و تعامل بيشتر با يكديگر ايفا كنيم.
وي افزود:  خوشبختانه تحرك بسيار خوبي را در شوراي پدافند غيرعامل استان شاهد هستيم و توجهي كه دستگاههاي استان نسبت به جلب توجه عموم مردم به موضوع پدافند غيرعامل داشته اند شايسته تقدير است.
طالبي از فرمانداران شهرستانهاي استان نيز براي برنامه هاي خوبي كه در هفته نكوداشت پدافند غيرعامل در شهرستانها برگزار شد، تشكر كرد.


افتتاح اولين مركز آموزشي CBRN  كشور در استان يزد


مديركل پدافند غيرعامل استانداري نيز در اين نشست از افتتاح اولين مركز آموزشي و آمادگي نيروهاي عملياتي در مقابل خطرهاي شيميائي، بيولوژيك، راديواكتيو و هسته اي به صورت پايلوت در استان يزد در آينده اي نزديك خبر داد.
«حسين اسماعيلي» ادامه داد: در شرايط امروز هرچه در حوزه پدافند غيرعامل كار شود، كم است و شايسته است صداوسيما و رسانه هاي مكتوب و مجازي نسبت به اهميت موضوع پدافند غيرعامل در جامعه فرهنگ سازي كنند.