زمان : 15 Azar 1395 - 11:08
شناسه : 132312
بازدید : 13220
تحلیل واشنگتن تایمز از پالس هایی که روحانی برای ترامپ می فرستد تحلیل واشنگتن تایمز از پالس هایی که روحانی برای ترامپ می فرستد

موضع ترامپ در جنگ سوریه و رابطه با ایران همچنان شفاف اعلام نشده است. با این حال، ترامپ آشکار اعلام کرده است که برای شکست داعش آمادگی دارد.

به گزارش یزد فردا  ، واشنگتن تایمز در گزارشی به ظهور محورهای قدرت ایران و روسیه در خاورمیانه پرداخته و در این باره می نویسد: داستان بزرگ خاورمیانه در سال 2016 لزوما محدود به جنگ سوریه نخواهد شد، چرا که ظهور محور روسیه و اسلام شیعه شامل ایران، سوریه، حزب الله و دیگر نیروهای نظامی مورد حمایت ایران است.

رسانه های ایران روز گذشته گزارش دادند که ایران و روسیه اتحاد نظامی خود را تا زمانی که تروریست ها شکست بخورند ادامه خواهند داد. البته تعریف تروریسم در میان گروه های مختلف در خاورمیانه و غرب تعریف متفاوتی دارد، در این زمینه تروریسم برای تهران به معنای هرکسی است مخالف بشار اسد رئیس جمهور سوریه است.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران عنوان کرد که تهران و مسکو به همکاری های خود در جنگ سوریه ادامه می دهند تا زمانی که هدف آنها یعنی شکست تروریسم و بازگشت صلح و امنیت کامل به منطقه محقق شود.

این اظهارات پس از دیدار روحانی و نماینده روسیه در سوریه عنوان شد.

ممکن این است تاکید بر ادامه همکاری های میان روسیه و ایران از سوی رئیس جمهور ایران خطاب به دولت دونالد ترامپ گفته شده باشد که در حال ترسیم سیاست خارجی جدید دولت این کشور است.

موضع ترامپ در جنگ سوریه و رابطه با ایران همچنان شفاف اعلام نشده است. با این حال، ترامپ آشکار اعلام کرده است که برای شکست داعش آمادگی دارد.