زمان : 21 Azar 1395 - 13:42
شناسه : 132506
بازدید : 12734
افتتاح مرکز مهارت‌آموزی و کارآفرینی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در دانشگاه یزد افتتاح مرکز مهارت‌آموزی و کارآفرینی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در دانشگاه یزد یزدفردا- مرکز مهارت‌آموزی و کارآفرینی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در دانشگاه یزد با حضور رئیس دانشگاه،سرپرست معاونت آموزش،پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و جمعی از مسئولان و دانشجویان افتتاح شد.

یزدفردا- مرکز مهارت‌آموزی و کارآفرینی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در دانشگاه یزد با حضور رئیس دانشگاه، سرپرست معاونت آموزش،پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و جمعی از مسئولان و دانشجویان افتتاح شد.

     به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد: به مناسبت روز دانشجو، مرکز مهارت آموزی و کارآفرینی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در پردیس خوابگاهی شماره ۲ دانشگاه یزد باحضور "دکتر اولیاء"رئیس دانشگاه، "سعید پرویزی" سرپرست معاونت آموزش ، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و جمعی از مسئولان هر دو دستگاه و دانشجویان افتتاح شد.

پرویزی در خصوص افتتاح این مرکزبیان داشت: امروزه متاسفانه بازار کار برای دانش آموختگان دانشگاهی اشباع شده است لذا باید به دنبال بستری برای کارآفرینی و مهارت آموزی برای آنها باشیم. وی افزود: از آنجا که دوران تحصیل از دوران طلایی افراد محسوب می‌شود دانشجویان باید علاوه بر تحصیل، به دنبال کسب یک مهارت نیز باشند.

وی تصریح کرد: در همین راستا برآن شدیم تا با توجه به اینکه دانشجویان در دوران تحصیل خود از وقت آزاد زیادی برخوردارند، در کنار دروس خود آموزش‌های عملی را که منجر به ایجاد شغل خواهد شد نیز بیاموزند .

سرپرست معاونت آموزش ، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای افزود: در این رابطه، طبق مذاکرات و تفاهم نامه ای که با دانشگاه یزد صورت گرفت ، با همکاری انجمن علمی دانشجویی کارآفرینی دانشگاه یزد و اداره کل فنی و حرفه‌ای استان، مرکز مهارت‌آموزی و کارآفرینی در پردیس خوابگاهی شماره ۲ دانشگاه یزد تاسیس شود تا دوره های آموزشی متعددی در این مرکز برای دانشجویان برگزار شود.

وی در ادامه بیان داشت: این دوره ها در دو سطح تعریف شده است که سطح یک آن شامل دوره های عمومی است که افراد میتوانند به ایجاد اشتغال بپردازند مانند دوره های آموزشی نصب اسپیلت، تعمیر موبایل، لپ تاپ و حرفه های مختلف مبتنی بر نرم افزارهای تخصصی و کاربردی و دوره های سطح دو شامل دوره های آموزشی تخصصی است که با نیاز سنجی از دانشجویان براساس رشته تحصیلی که دارند آن دوره ها تعریف خواهد شد.

پرویزی در پایان افزود: ثبت نام از متقاضیان از روز یکشنبه ۲۳ آبان ماه در پردیس خوابگاهی ۲ آغاز شده و در آینده نزدیک نیز برای دانشجویان دختر نیز تدارک دیده خواهد شد.