زمان : 22 Dey 1395 - 11:53
شناسه : 133294
بازدید : 8257
تمدید مهلت ارسال مقالات همایش ملی نساجی سنتی تمدید مهلت ارسال مقالات همایش ملی نساجی سنتی

مهلت ارسال مقالات در راستای برگزاری همایش ملی نساجی سنتی با محوریت غیاث الدین نقشبند یزدی تا بیست و پنجم دی ماه تمدید گردید.

به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد محمدرضا دهقان مهرجردی در این خصوص گفت: بر اساس خبر منتشر شده توسط دبیرخانه همایش ملی نساجی سنتی با محوریت غیاث الدین نقشبند یزدی تاکنون 28 مقاله پژوهش و با عناوین مطروحه پیرامون محورهای همایش به این دبیرخانه ارسال گردیده است که با عنایت به محدودیت زمان این مقالات توسط سیزده داور در حال داوری می باشد و این داوری تا پنجم بهمن ماه ادامه دارد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد افزود: با توجه به استقبال پژوهشگران و علاقمندان مهلت ارسال مقالات تا بیست و پنجم دی ماه تمدید گردید و این تاریخ تمدید نخواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: با عنایت به بررسی مقالات رسیده به دبیرخانه و داوری در پایان به پنج مقاله برتر هدایایی به رسم یادبود تعلق خواهد گرفت.

گفتنی است: همایش ملی «نساجی سنتی با محوریت غیاث الدین نقشبند یزدی» در تاریخ یازدهم بهمن ماه و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و دانشگاه آزاد اسلامی یزد و در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد یزد برگزار می شود.

شایان ذکر است: در کنار این همایش و با هدف رونق هنر صنعت نساجی به ویژه در زمینه طراحی پارچه های فاخر، "جایزه بزرگ غیاث" به اثرهای بدیع طراحی پارچه و لباس تعلق خواهد گرفت و هدف از برگزاری این مسابقه ترغیب دانشجویان و طراحان به خلق آثار بدیع، جلوگیری از ورود طرح های بدون کیفیت و فاقد شناسنامه هویتی و اقتباس از فرهنگ بیگانه به کشور و رونق نساجی با استفاده از طراحی پارچه دانشجویان خوش ذوق می باشد.

هنرمندان و علاقمندان برای ثبت نام در این مسابقه می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت همایش به آدرس: http:TTC95.iauyazd.ac.ir  مراجعه نمایند.