زمان : 30 Mehr 1387 - 21:48
شناسه : 13330
بازدید : 6907
ماجرای خواندنی یک آدم ربائی  البته از نوع یزدی :راننده حمل پول یكی ازبانكها در یزد برای دور بودن از خانواده  خود را  ربود  ماجرای خواندنی یک آدم ربائی البته از نوع یزدی :راننده حمل پول یكی ازبانكها در یزد برای دور بودن از خانواده خود را ربود
ماجرای خواندنی یک آدم ربائی  البته  از نوع یزدی :
راننده حمل پول یكی ازبانكها در یزد برای دور بودن از خانواده  خود را  ربود  
یزدفردا : طرح نقشه و داستان خیالی مردی كه به دلیل مشكلات خانوادگی و روحی روانی و به قصد فرار از خانواده ربوده شدن خود را به عده ای مامورنما نسبت داده بود با تحقیقات گسترده كارآگاهان پلیس آگاهی یزد ناكام ماند.
به گزارش یزدفردا به نقل از اداره اجتماعی پلیس آگاهی كشور، سرهنگ متقی زاده رئیس پلیس آگاهی استان یزد درباره جزئیات این پرونده گفت:چندی قبل گزارشی از طریق مركز فوریتهای پلیسی 110 به پلیس آگاهی گزارش شد كه موضوع آن درخصوص مفقود شدن مشكوك راننده حمل پول یكی از شعب بانكها در یزد بود.
 بلافاصله تحقیقات ابتدایی آغاز و مشخص شد راننده مثل هر روز از محل كار خود خارج اما حدود دو ساعت بعد خودرو متعلق به بانك در حالی كه سوئیچ روی آن قرار داشت در حوالی یزد كشف شد.
 با توجه به شرایط خودرو و شواهد موجود كه بحث سرقت را منتفی می كرد كارآگاهان پلیس مشخصات فرد را در در گروه مفقودین سامانه ویژه افراد ثبت و به تحقیق از خانواده و همكاران وی پرداختند.
كارآگاهان با پرس و جو از افراد نزدیك به فرد گمشده و خانواده او متوجه شدند كه وی یك سال قبل اعتیاد خود به مواد مخدر را ترك كرده است اما همواره با خانواده خود مشكل داشت و از مدتی قبل اعلام كرده بود كه قصد پیوستن به دراویش را دارد و روز قبل از مفقود شدن هم ضمن برداشت پول از حساب دخترش ،مقدار زیادی پول از یكی از همكارانش قرض گرفت و فردای آن روز ناپدید شد.
كارآگاهان با تحقیقات فراوان و استفاده از منابع اطلاعاتی متوجه شدند كه موضوع آدم ربایی در كار نبوده است و به همین دلیل تجسس خود را برای روشن شدن حقیقت و پیدا شدن فرد گمشده با ارسال مشخصات او به كلیه واحدهای گشتی و انتظامی استان ادامه دادند تا این كه پس از چند هفته ماموران پاسگاه انتظامی ابركوه به پلیس آگاهی گزارش دادند مردی با سر و وضع آشفته و لباسهای خاك آلود به آنها مراجعه و ادعا كرده كه توسط عده ای افراد شرور ربوده شده بود.
با توجه به تطبیق مشخصات این فرد با مشخصات فرد گمشده كارآگاهان پلیس بلافاصله به محل مراجعه و متوجه شدند وی همان فرد گمشده می باشد.
این مرد در گفتگو با كارآگاهان عنوان كرد: در روز حادثه در حالی كه با اتومبیل بانك در حركت بود با سرنشینان یك خودرو سواری كه لباس ماموران نیروی انتظامی را به تن داشتند مواجه شدم و یكی از آنها در حالی كه اسلحه و دستبند در اختیار داشت اعلام كرد به دلیل دریافت یك شكایت باید همراه آنها به كلانتری اعزام شوم.
آنها پس از برداشتن پول و مدارك مرا مورد ضرب و شتم قرار داده و بیهوش كردند و زیر صندلی ماشین قرار دادند و من هم متوجه نشدم كه به كدام شهر رفته ایم تا این كه سرانجام مرا با همان وضعیت در اطراف ابركوه رها كردند.
تحقیقات علمی پلیس با توجه به ادعای آدم ربایی و سرقت در پوشش ماموران انتظامی و با توجه به اهمیت موضوع كارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی وارد عمل شدند و تحقیقات خود را در این زمینه آغاز كردند.
 نكته ای كه در این مرحله ظن كاراگاهان را برانگیخت این بود كه علیرغم ادعاهای فرد مبنی بر ضرب و شتم آثار مشخصی در صورت و بدن او مشاهده نمیشد و به همین دلیل وی به پزشكی قانونی منتقل و كارشناسان این اداره تایید كردند كه هیچ گونه آثار ضرب و شتم در بدن وی وجود ندارد.
 با این اطلاع و با توجه به این كه پس از ترسیم چهره نزدیك به متهمان توسط فرد هیچ ردی از سارقان به دست نیامد ، كارآگاهان به این نتیجه رسیدند كه احتمالا گفته های وی ساختگی میباشد و هنگامی كه پس از درخواست برای تكرار جز به جز ماجرا با تناقض گویی فراوان مرد روبرو شدند با درستی حدس خود مواجه شدند.
 در نهایت وی كه چاره ای برای ادامه نمایش ساختگی خود پیدا نكرده بود لب به اعتراف گشود و عنوان كرد كه به دلیل مشكلات خانوادگی فراوان قصد گریختن و در حقیقت دور بودن از خانواده را داشت و به همین دلیل با ساختن داستان خیالی ربوده شدن خود به اصفهان و شیراز گریخت و پس از این مدت با توجه به تمام شدن پولهایش به یزد بازگشت و قصد داشت با فریب دادن كاراگاهان آنها و خانواده اش را از حقیقت دور نگه دارد.
یزدفردا