زمان : 22 Dey 1395 - 11:59
شناسه : 133312
بازدید : 12763
اجرای طرح بررسی مقطعی بروسلوز در دام های روستایی استان یزد با هدف برآورد میزان شیوع بروسلوز در دام های روستایی استان یزد صورت پذیرفت. اجرای طرح بررسی مقطعی بروسلوز در دام های روستایی استان یزد دکتر علی اکبر حداد زاده مدیر کل دامپزشکی استان یزد اذعان داشت: با هدف برآورد میزان شیوع بروسلوز گاو، گوسفند و بز در جمعیت دام های روستایی استان یزد طرح بررسی مقطعی بروسلوز در استان یزد به اجرا درآمد.

دکتر علی اکبر حداد زاده مدیر کل دامپزشکی استان یزد اذعان داشت: با هدف برآورد میزان شیوع بروسلوز گاو، گوسفند و بز در جمعیت دام های روستایی استان یزد طرح بررسی مقطعی بروسلوز در استان یزد به اجرا درآمد.

دکتر حداد زاده ضمن اعلام این خبر افزود: با توجه به ضرورت وجود اطلاعات قابل قبول و دقیق از میزان شیوع بیماری بروسلوز در جمعیت دام های روستایی استان و به منظور ارتقای سطح برنامه های کنترلی، طرح پایش بیماری بروسلوز در دام ها در سراسر استان یزد به اجرا در آمد و طی آن از 30 واحد روستایی استان یزد بیش از 3500 نمونه خون از گاو، گوسفند و بز تهیه و جهت انجام آزمایشات لازم به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان یزد ارسال گردید.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: قبل از انجام عملیات خونگیری در هر روستا به منظور آشنایی هر چه بیشتر روستائیان با اهمیت بیماری بروسلوز از نظر بهداشتی و اقتصادی در مورد چگونگی پیشگیری از شیوع و انتقال این بیماری در جامعه ی دامی و انسانی آموزش های لازم ارائه گردید و افراد مشکوک به ابتلا به بیماری ضمن تکمیل فرم مربوطه، به مراکز بهداشتی ارجاع شدند.

مدیر کل دامپزشکی استان یزد در پایان ضمن تاکید بر مصرف فراورده های پاستوریزه، در رابطه با این بیماری مسری و عفونی اظهار داشت: تب مالت یکی از شایع ترین بیماری های قابل انتقال از حیوان به انسان است که موجب بروز ناتوانی در افراد مبتلا و تحمیل عوارض ناخواسته ی بهداشتی و اقتصادی در سطح جامعه  می گردد که می توان با ارتقای آگاهی شهروندان در این زمینه تا حد ممکن از بروز و شیوع آن جلوگیری نمود.ش