زمان : 02 Bahman 1395 - 17:55
شناسه : 133501
بازدید : 12887
 فعالیت 207 آموزشگاه علمی آزاد و 166 مر کزآموزش زبان در استان یزد فعالیت 207 آموزشگاه علمی آزاد و 166 مر کزآموزش زبان در استان یزد گردهمائی موسسان و مدیران آموزشگاههای علمی آزاد و زبان یزد برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گردهمائی موسسان ومدیران آموزشگاههای علمی آزاد و زبان یزد با حضور مدیرکل دفتر مدارس و مراکزغیردولتی وزارت آموزش وپرورش در سالن اجتماعات پژوهشکده تعلیم وتربیت  برگزارشد .

مدارس از انجام فعالیتهای مربوط به آموزشگاههای علمی خودداری کنند

مدیرکل مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه تعریف دارد و یک برنامه آموزشی و درسی با محتوا برای آن مشخص شده ، گفت: نباید فعالیت های مربوط به آموزشگاههای علمی در مدرسه انجام شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان یزد "سید حسن مسعودی " با بیان اینکه در سند تحول بنیادین، اسناد بالادستی و در دولت تدبیر و امید به صراحت تقویت و توسعه مدارس غیردولتی عنوان شده افزود: امیدواریم با تحقق این امر، در جهت کمک به نظام تعلیم و تربیت گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه صدور مجوز برای فعالیت مراکز آموزشی آزاد علوم و زبان خارجی بر عهده آموزش و پرورش است خاطر نشان کرد: بعضا برخی مراکز آموزشی آزاد فاقد مجوز فعالیت هستند که این غیر قانونی است.

مدیرکل مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به 23 سال صدرنشینی دانش آموزان استان یزد در آزمون سراسری افزود: در این موفقیت علاوه بر نقش معلمان و اولیای دانش آموزان، نمی توان نقش آموزشگاههای علمی را هم نادیده گرفت .

وی ادامه داد: فعالیت در بخش خصوصی رقابتی مهم است و اولیای دانش آموزان برای تقویت بنیه علمی فرزندان خود ، آموزشگاههایی را انتخاب می کنند که کارایی بیشتری دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز دراین مراسم به نقش این مراکز در موفقیت دانش آموزان استان اشاره کرد وافزود : اگر استان در زمینه های علمی و آموزشی موفقیتی دارد این موفقیت مرهون تلاش و همراهی همه مدارس و مراکز علمی و آموزشی استان است .

احمد شیرزاد تنوع مدارس در نظام آموزشی کشور را یادآورشد وافزود : دراستان یزد هم اکنون 25 نوع مدرسه فعالیت دارند که مدارس غیردولتی یکی از انواع این مدارس است .

وی آموزش و پرورش را یک نهاد مشارکتی دانست و با گرامیداشت هفته شورا ها افزود : شورای آموزش وپرورش مهمترین عرصه ظهور و نمود مشارکت در آموزش وپرورش است .

آدرس کوتاه: