زمان : 16 Bahman 1395 - 15:20
شناسه : 133795
بازدید : 11568
بازدید اعضای کنوانسیون راهنمایان گردشگری جهان از دیار بادگیرها بازدید اعضای کنوانسیون راهنمایان گردشگری جهان از دیار بادگیرها

یزد، تنها شهر خشتی زنده جهان، امروز میزبان راهنمایان گردشگری 40 کشور دنیا بود.

به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد "فاطمه دانش یزدی" اظهار داشت: اعضای کنوانسیون راهنمایان گردشگری 40 کشور جهان امروز از بافت تایخی و بناهای شاخص استان از جمله مسجد جامع، مجموعه امیرچخماق، باغ دولت آباد، دخمه، آتشکده و موزه آب بازدیدکردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با بیان اینکه اعضای فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری، برای سفری دو روزه به یزد آمده اند تصریح کرد: طی برنامه ریزی انجام شده راهنمایان گردشگری جهان فردا مهمان شهرستان میبد بوده و از بناهای تاریخی این شهرستان نیز بازدید خواهند کرد.

این مقام مسول یکی از اهداف استان برای میزبانی راهنمایان گردشگری جهان را معرفی هرچه بهتر یزد و ظرفیت‌های آن دانست و افزود: ما خودمان را ملزم می‌دانیم که یزد را به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری داخلی و خارجی مورد توجه همگان قرار دهیم.

وی در ادامه افزود: اثرگذارترین ارکان جامعه در بحث گردشگری، راهنمایان هستند و این قشر با شناساندن باورها و ارزش های ملل به یکدیگر عامل وحدت و ایجاد گفتمان های صلح و دوستی هستند.

دانش در پایان خاطر نشان کرد: میراث فرهنگی نقش مهمی در روشنگری و کمک به برقراری ارتباط دوستانه و مسالمت آمیز بین ملت ها دارد و امیدواریم اعضای کنوانسیون راهنمایان گردشگری جهان واقعیات فرهنگ، صلح پذیری و مهمان دوستی ما را به عنوان سفیری به مردمانشان ابلاغ کنند.