زمان : 17 Bahman 1395 - 13:49
شناسه : 133830
بازدید : 7200
پرستاری عشقی قوی‌تر از عشقِ مادر می‌خواهد استاندار یزد: پرستاری عشقی قوی‌تر از عشقِ مادر می‌خواهد استاندار یزد پیش از ظهر یک‌شنبه 17 بهمن ماه در مراسم جشن روز پرستار که در بیمارستان حضرت آیت‌الله شهید صدوقی(ره) یزد برگزار شد، گفت: پرستاری روحیۀ قوی، صبوری، ایثارگری و مهربانیِ قوی‌تر از عشقِ مادر به فرزند می‌خواهد.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، مراسم جشن روز پرستار به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و هم‌زمان با ایام الله دهۀ فجر با حضور«سیدمحمد میرمحمدی» استاندار یزد، «عباس حیدری» مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، «مصطفی سالاری» فرماندار یزد، «سیدحسین میرحسینی» معاون روابط عمومي،‌ تشريفات و امور بين الملل دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري، «محمدرضا میرجلیلی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی آیت‌الله شهید صدوقی(ره) و جمعی از پرستاران شهر یزد در سالن آمفی‌تئاتر بیمارستان حضرت آیت الله شهید صدوقی(ره) یزد برگزار شد.
استاندار یزد در این مراسم ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س)، ایام‌الله دهه فجر و روز پرستار، سیاست‌های کلی استان در بخش بهداشت و درمان را بر محور پیشگیری دانست و بیان کرد: عوامل مختلف ورزشی و تغذیه‌ای در پیشگیری از بیماری‌ها تاثیرگذار است.
«سیدمحمد میرمحمدی» با بیان اینکه پیشگیری برای کاهش آسیب‌ها و داشتن جامعه‌ای سالم مؤثر است، به دشواری‌های شغل پرستاری اشاره کرد و گفت: حساسیت شغل پرستاران به این دلیل است که ریزترین مسائل و جزئی‌ترین غفلت‌های احتمالی در عملکرد آنها مؤثر است.
عالی ترین مقام اجرائی استان با اشاره به ضرورت رفتار عاطفی پرستاران، به نقش آنها در بهبود روحی و جسمی بیماران تاکید و در خصوص کمبود پرستار در استان حاطرنشان کرد: اکنون امکان تربیت و آموزش پرستار برای بخش خصوصی فرآهم شده است.
میرمحمدی با بیان اینکه اکنون جامعه نیازمند پرستاران بیشتری است، افزود: پرستاری روحیۀ قوی، صبوری، ایثارگری و مهربانیِ قوی‌تر از مادر به فرزند می‌خواهد .
وی ادامه داد: پرستاران شایستۀ دریافت نشان ایثارگری می باشند زیرا آنها فرشتگانی هستند که مانند پروانه به دور بیماران می‌چرخند تا شکستگی دل بیمار را درمان کنند که این کاری سخت و دشوار و شایستۀ تقدیر است.
استاندار یزد در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: عشق و علاقه به هم‌نوع افزایش یابد و در قبال آسیب‌هایی که به انسانهای دیگر وارد می‌شود، همه مسئولیت‌پذیر باشیم تا شاهد کاهش بیماری‌ها و درد و رنجها در جامعه باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آیت الله شهید صدوقی(ره) نیز در این مراسم بزرگترین دغدغه جامعه پرستاری را کمبود پرستار دانست و اظهار امیدواری کرد که ۳۰۰ پرستار به این جامعه اضافه شوند.
«محمدرضا میرجلیلی» آموزش جامعه پرستاری را نیاز به تداوم و آن را رویکرد استان در قبال این قشر دانست.
گفتنی است در پایان این مراسم از ۱۳نفر از پرستاران استان با اهدای تندیس و لوح تقدیر تجلیل و صلاحیت حرفه‌ای پرستاری به طور نمادین به آنها اعطا شد.