زمان : 29 Bahman 1395 - 15:17
شناسه : 134177
بازدید : 8068
یک افتتاح ۱۲ میلیاردی، چند سوال و یک پیشنهاد  یک افتتاح ۱۲ میلیاردی، چند سوال و یک پیشنهاد

الف) سنت حسنه ای است که هرسال تعدادی از پروژه های عمرانی دولت در ایام خاصی نظیر هفته ی دولت و یا دهه فجر افتتاح می گردد و بالطبع یکی از دغدغه ها و ملاک های ارزیابی عملکرد مدیران، افتتاح پروژه ها در زمان مورد نظر است که گاهی این شتاب در افتتاح عواقب ناخوشایند و خسارت باری دارد. 

البته باید در نظر داشته باشیم علیرغم افزایش درآمدهای نفتی کشور پس از برجام هنوز  میزان اعتبارات عمرانی کشور بحدی نرسیده که جان تازه ای به عملیات عمرانی کشور بدهد  و دولت روحانی مجبور است تا مدتها هزاران پروژه نیمه تمام دولت گذشته را به اتمام برساندو افتتاح چندطرح عمرانی توسط مسئولین  در حال حاضر غنیمتی وصف ناشدنی است.

ب)شهرهای در مسیر شاهراه مواصلاتی شمال به جنوب کشور همواره با تبعات مثبت و منفی همجواری با این شریان حیاتی  مواجه بوده اند اگرچه این همجواری یکی از عوامل توسعه بوده اما یکی از مهم ترین تبعات منفی آن مشکلات ترافیکی و نقاط حادثه خیز می باشد.

شهر مهریز نیز از این قاعده کلی مستثنی نبوده وافتتاح طرح ورودی و زیر گذر مهریز یک خواسته مردمی بود که به همت مسئولین بالاخره پس از سالها افتتاح گردید.

ضمن قدردانی از زحمات شما مسئولین، انتظار می رفت پس از چندین سال انتظار افتتاح این پروژه به شکل شایسته تری صورت می گرفت زیرا متاسفانه:

        الف)گارد ریل های پروژه تکمیل نشده است.
         ب)جدول گذاری پروژه تکمیل نشده است.
         ج)اصلاح هندسی محور کامل نشده است.
         د)گارد ریل های جدید آسیب دیده تعویض نشده است. 

ج)جناب اقای استانداربراستی اگر فرد دیگری به غیر از حجت الاسلام شهیدی ریاست محترم بنیادشهید برای افتتاح این پروژه می آمد ند حضرتعالی و معاون محترم عمرانی و سایر مسئولین شجاعت افتتاح این پروژه را با این وضعیت داشتید؟

متاسفانه علیرغم اینکه یک هفته از افتتاح طرح گذشته ولی هنوز اقدامی برای تکمیل پروژه و رفع نواقص آن صورت نگرفته است. توجه داشته باشید بیش از یک ماه دیگر به تعطیلات عید نوروز و سفرهای نوروزی باقی نمانده است. 

د) نحوه انتخاب  پیمانکار ونظارت بر نحوه اجرای اینگونه پروژه ها بر چه اساسی است ؟تاخیر در افتتاح پروژه به چه علتی می باشد؟  

و اما در پایان شاید  تاریخچه احداث اولین زیرگذر کشور متعلق به رژیم گذشته و مربوط به میدان امام حسین تهران  (فوزیه ) باشد. در طی این سالها بسته به شرایط موقیعت جغرافیایی دو طرف زیر گذرها چمن کاری، گل کاری و درختکاری انجام می شود. پیشنهاد می شود با توجه به کم ابی استان و مشکلات نگهداری فضای سبز طرحی نو  برای دو طرف زیر گذر مهریز در نظر گرفته شود تا شهر مهریز از یاد ونظر  رهگذران فراموش نشود . 

دکتر احمد ابویی