زمان : 06 Esfand 1395 - 14:43
شناسه : 134306
بازدید : 5888
همایش روز مهندس برگزار شد همایش روز مهندس برگزار شد به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان یزد به مناسبت سالروز تولد خواجه نصرالدین طوسی دانشمند و مهندس ایرانی و روز مهندسی ، همایشی تحت همین عنوان در سالن پژوهشکده تالار فرهنگیان یزد برگزار شد.


این مراسم  با حضور دکتر آریا منش  معاون سابق سازمان مدیریت بحران کشور ، دکتر عارفی مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد و جمعی دیگر از مسولان استان بر گزار شد.

در ابتدای این مراسم عارفی ضمن خیر مقدم به دکتر آریامنش افتخار خود را شاگردی استاد دکتر آریامنش خواند و ایشان را از اساتید برجسته ووچهره های ماندگار کشور خواندند.
 دکتر آریامنش دارای 2 دکترای عمران در گرایش های زلزله و آب می باشند که پیش از این در سمت های چون معاون پیشبینی سازمان مدیریت بحران کشور ، معاون سازمان سنجش کشور ، معاون پارلمانی و حقوقی دانشگاه پیام نور کشور و ریاست پژوهشکده نانو کشور را عهده دار بوده اند.

در ادامه عارفی مدیر کل نوسازی مدارس استان، ضمن تبریک روز مهندسی به همکاران در حوزه‌های مختلف؛ اظهار داشت: این روز به حق نام‌گذاری شده است چرا که این روزها تداعی می کند که در گذشته برای سربلندی کشور چه فعالیت های ماندگاری صورت گرفته و برای آیندگان نیز به‌عنوان الگو مطرح باشد.
وی ضمن ابراز امیدواری از این‌که روز مهندسی مقدمه شروع حرکات بزرگ تری برای مجموعه باشد؛ گفت: از نظر نیروی انسانی و تفکرات نوآورانه چیزی کم نداریم بلکه باید با مشارکت همکاران حرکت های مثبتی را آغاز کنیم و وارد فرآیندهای جدیدتری شویم.

دکتر عارفی با بیان این‌که قداست رشته مهندسی، حق و حقوق افراد را مضاعف می کند؛ تأکید کرد: باید به تعهد اخلاق حرفه ای در این حرفه توجه شود چرا که این امر می تواند تقوای افراد را بیشتر و روحیه آن‌ها را تقویت کند.
مدیرکل نوسازی مدارس استان، برنامه ریزی اصولی و منظم، مدیریت پروژه، برگزاری کارگاه های آموزشی مداوم، مستند کردن فعالیت ها و ... را لازمه ارائه محصولات ناب برای مهندسین دانست و افزود: با رصد کردن و عملیاتی شدن این فرآیند ها می توان دستاوردهای ارزشمندی را برای نسل های بعدی به یادگار گذاشت.

در ادامه این مراسم نیز دکتر آریا منش سخنانی ایراد نمود.

قبل از این مراسم نیز دکتر آریامنش با حضور در اداره کل نوسازی مدارس با اهدا گل و لوح تقدیر به مهندسین این سازمان این روز را گرامی داشتند.