زمان : 17 Esfand 1395 - 14:30
شناسه : 134619
بازدید : 7469
فرماندار بافق به نقل از امام علي (ع): سرباز زینت کشور است فرماندار بافق به نقل از امام علي (ع): سرباز زینت کشور است محمد زاده رحمانی در آیین تکریم و معارفه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق، از سرباز به عنوان زینت کشور یاد کرد و گفت: در جمهوری اسلامی ایران، این زینت و زیبایی در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساری و جاری است.

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ آیین تکریم و معارفه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق با حضور فرمانده سپاه الغدیر یزد، امام جمعه ، فرماندار ، اعضای شورای تامین و اداری، روحانیون و خانواده معظم شاهد و ایثارگر بافق در سالن همایش های وحشی بافقي این شهرستان برگزار شد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در این آیین از بسیج به عنوان تربیت شده اسلام یاد کرد و گفت: این ارزش های مقدس اسلامی است که شخصیت بسیجیان را ساخته است.

سردار اکبر فتوحی تصریح کرد: باید چهره منحصر به فرد بسیج در ذهنیت جامعه تبیین شود چراکه امروزه واژه بسیج برای همه قدرت های جهان شناخته شده است.

وی در ادامه از فرماندهی به عنوان جلوه ای از رهبری یاد کرد و گفت: رهبری یعنی تکرار شخصیت در وجود دیگران، که فرمانده بخشی از رهبری حساب می شود.

سردار فتوحی با اشاره به قدرت های رزمی،تجهیزات و آموزش های بالای سایر کشور ها در حوزه نظامی، خاطر نشان کرد: سپاه علاوه بر دادا بودن این موارد، باید دارای تجلی انسانیت تام در شخصیت افراد باشد که با وجود رهبری چون مقام معظم رهبری، این مهم هم اجرایی شده است.

فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: سپاه باید در تربیت فرماندهان و نیروهای خود در فضای جدید تلاشی عمیق و گسترده داشته باشد، وظیفه سپاه کادر سازی، ارتقاء مهارت و آموزش نیروها است.

وی در پایان از عملکرد و خدمات سرهنگ جمالی در دوران مسئولیت در ناحیه مقاومت بسبج سپاه بافق تقدیر و تشکر کرد و از سرهنگ صادقی خواست تا با تعامل و همفکری با مسئولان و مردم این شهرستان برنامه های بسیج و سپاه را دنبال نماید.

امام جمعه بافق با اشاره به جریانات قبل و بعد از انقلاب و تشکیل سپاه پاسداران در شهرستان بافق گفت: وقتی انقلاب شد، در دیداری که با سومین شهید محراب انجام شد، بهترین و قوی ترین افراد و نیروها را برای شورای سپاه انتخاب کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سید جواد سلیمانی، ریشه و اساس تشکیل سپاه را حضور بهترین افراد در این نهاد انقلابی خواند و یادآور شد: در دوران دفاع مقدس ایثار، شهامت،شجاعت و مردانگی نیروهای سپاه باعث شد بدون جداشدن یک ذره از خاک کشور، جنگ با سربلندی خاتمه پیدا کند.

وی افزود: تاکید و توقع امام (ره) و مقام معظم رهبری از سپاه این است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بماند و پاسداری کند.

سلیمانی به امید نظام و کشور به توانمندی نیروهای سپاه اشاره کرد و اظهار داشت: برای حفظ و بقاء شرط ولایت فقیه و نظام، شخصیت های رزمی مهمی را در این راه از دست دادیم.

فرماندار بافق با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که فرمودند "پاسداران باید مثل جوانهاى صدر اسلام باشند"، گفت: این جریان و سخن امام (ره) الحمدالله در کشور بخصوص در پیشکسوتان این حوزه همچنان جاری است.

وی با عنایت به فرمایش حضرت علی (ع) که فرمودند: "سرباز زینت کشور است" ، تصریح کرد: واقعا این زینت و زیبایی در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساری و جاری است.

محمد زاده رحمانی در پایان ضمن تقدیر از خدمات و تلاش های سرهنگ جمالی در دوران فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه بافق، انتقال وی به سپاه الغدیر یزد را هدیه ای از طرف شهرستان بافق به استان یزد عنوان نمود و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

گفتنی است در این مراسم، از خدمات سه ساله سرهنگ رضا جمالی با اهدا لوح و هدیه تقدیر و سرهنگ دوم اکبر صادقی به عنوان فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیح بافق معرفی شد.