زمان : 19 Esfand 1395 - 19:22
شناسه : 134665
بازدید : 7349
برگزاری فراخوان «چگونه کتابخوان شویم» برای مشارکت مردم در امر کتابخوانی پیشنهاد فرماندار اردکان در جلسه انجمن کتابخانه‌های شهرستان برگزاری فراخوان «چگونه کتابخوان شویم» برای مشارکت مردم در امر کتابخوانی جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرهای اردکان، عقدا و احمدآباد با حضور فرماندار اردکان و اعضای این سه انجمن در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی آیت‌الله فاضل برگزار شد.

 یزدفردا- به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، هادی مقیمی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی اردکان با تأکید بر بهبود کیفی وضعیت کتابخوانی و جذب هرچه بیشتر افراد به سمت مطالعه و رونق کتابخانه‌ها، توسعه کمی کتابخانه‌ها را اولویت دوم دانست.

وی همچنین پیشنهاد برگزاری فراخوان «چگونه کتابخوان شویم» را برای آگاهی مسئولان از نظرات و دیدگاه‌های مردم در این حوزه را مطرح کرد و اظهار داشت: پس از اجرای این فراخوان می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های خیران و همچنین رایزنی با مسئولان صنایع شهرستان، سطح فرهنگی اردکان را ارتقا بخشید.

در ابتدای این جلسه حسین پایدار، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اردکان، گزارشی از مصوبات انجمن‌های اردکان، احمد آباد و عقدا در سال 95 را به صورت  خلاصه بیان کرد.

در ادامه جلسه، اعضای انجمن‌های سه‌گانه شهرستان اردکان با ضروری دانستن بحث رشد فرهنگی جامعه و نقش حیاتی کتابخانه‌ها در این امر، به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود در راستای بهبود وضعیت کتابخانه‌های عمومی پرداختند.

ضرورت احداث کتابخانه مرکزی شهرستان، احداث کتابخانه در نقاطی از شهر که فاقد فضای مطلوب کتابخانه‌ای هستند و استفاده از ظرفیت خیرین برای تحقق این امر، بهبود و تجهیز منابع کتابخانه‌های عمومی عقدا و اجرای برنامه‌های متنوع به منظور جذب کتابخوان در سطح شهر احمدآباد، از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.

در پایان این جلسه مشترک از تلاش‌های و همراهی‌های اعضای انجمن‌های اردکان، احمدآباد و عقدا تشکر به عمل آمد.