زمان : 19 Esfand 1395 - 19:52
شناسه : 134679
بازدید : 4521
حضور تشکل‌های مردمی آموزش‌های حوزۀ پدافند غیرعامل را تقویت می‌کند استاندار یزد: حضور تشکل‌های مردمی آموزش‌های حوزۀ پدافند غیرعامل را تقویت می‌کند استاندار یزد عصر پنج شنبه 19 اسفند ماه در شورای پدافند غیرعامل استان که با حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل برگزار شد، اظهار امیدواری کرد: از طریق مرکز آموزشی مهارتی پدافند غیرعامل استان بتوان با برنامه‌های آموزشی، تشکل‌های مردمی را دخیل و آموزش همگانی در حوزۀ پدافند غیرعامل را تقویت کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، شورای پدافند غیرعامل و نخستین شورای پدافند زیستی استان با حضور «سردار غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، «سیدمحمد میرمحمدی» استاندار یزد، «محمدعلی طالبی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، «عباس حیدری» مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، «محمدصادق طهماسبی» مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و اعضای این شورا در سالن زنده‌یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
استاندار یزد در نشست شورای پدافند غیرعامل استان گفت: در استان یزد تاکنون پنج جلسه در ارتباط با پدافند غیرعامل و چهار رزمایش در این زمینه برگزار شده است.
«سیدمحمد میرمحمدی» اظهار امیدواری کرد: از طریق مرکز آموزشی پدافند غیرعامل استان بتوان با برنامه‌های آموزشی، تشکل‌های مردمی را دخیل و آموزش همگانی در حوزه پدافند غیرعامل را تقویت کرد.
میرمحمدی ادامه داد: هدف ما در حوزه پدافند غیرعامل مصون کردن استان در حوزه های فردی و اجتماعی تهدیدزا است که ممکن است به جامعه آسیب وارد کند.
وی با بیان اینکه لازم است برنامه‌هایی برای رفع آسیب ها داشته باشیم، گفت: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تهدیدی بود که همکاران استان با تعامل، همکاری و به سرعت در این باره اقدام کردند و موفق به پیشگیری و مهار آن شدند.
فرماندۀ قرارگاه پدافند زیستی استان بیان کرد: اطلاع رسانی مناسب و برخورد دستگاه‌های استان موجب شد مردم به بهترین نحو با خطری که روبه‌رو بودند، آشنا شوند و در این زمینه به طور همگانی مشارکت کنند.
استاندار یزد با بیان اینکه روند جلوگیری از انتشار ویروس آنفلوآنزا خسارت‌های بسیاری برای دولت داشت، ادامه داد: این خسارت به مراتب کمتر از خسارتهایی بود که در صورت بروز این بیماری ممکن است متوجه مردم باشد.
وی افزود: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تجربه‌ای شد که بدانیم همکاری‌های دستگاهها و مسئولان استان از نظر برخورد علمی و نیز ایمان به کار قوی هستند.
میرمحمدی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: مرکز آموزشی پدافند غیرعامل استان بتواند نقش مؤثری در سطح ملی ایفا کند و با وجود این مرکز در استان از بسیاری از آسیب‌های این حوزه پیشگیری شود.


ضرورت توجه سازمان پدافند غیرعامل در حوزه زیستی و شیمیایی به استان یزد


«محمدعلی طالبی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این نشست ضمن اشاره به اهمیت حوزۀ پدافند غیرعامل و فعالیتهای خوب دولت تدبیر و امید در این حوزه، اظهار امیدواری کرد: موقعیت جغرافیایی یزد، پیشینه مردم در توجه به امور پدافندی و نیز نقش برجسته و ایثارگری‌های مردم استان یزد در دوران‌های مختلف موجب شود توجه سازمان پدافند غیرعامل کشور در حوزه زیستی و شیمیایی به این استان بیشتر باشد.
گفتنی است در پایان نشست شورای پدافند غیرعامل استان احکام رؤسا و اعضای کارگروه های قرارگاه پدافند زیستی استان اعطا شد.