زمان : 19 Esfand 1395 - 22:07
شناسه : 134683
بازدید : 4370
غفلت در حوزۀ صنایع شیمیایی و هسته‌ای آسیب‌زننده است استاندار یزد تاکید کرد: غفلت در حوزۀ صنایع شیمیایی و هسته‌ای آسیب‌زننده است استاندار یزد عصر پنج شنبه 19 اسفند ماه در مراسم افتتاح نخستین مرکز CBRNE کشور و مرکز مهارت آموزی پدافند غیرعامل گفت: كم‌توجهي به ايمني صنايع شيميايي و هسته‌اي مي‌تواند خطرات جدي براي زندگی مردم به همراه داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، اولین مرکز آموزشیCBRNE  کشور و مرکز مهارت آموزی پدافند غیرعامل «زنده یاد محمدعلی جوکار» با حضور وزیر بهداشت و درمان، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری، رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی آیت الله شهید صدوقی(ره) یزد و جمعی از مسئولان استان با زیربنای دو هزار و 500 متر مربع به بهره برداری رسید.
استاندار یزد در این مراسم بیان کرد: جهان امروز دنیای پیشرفت‌های علمی است و در این عرصه توسعه هسته‌ای، بیولوژیکی، شیمیایی و زیستی اجتناب‌ناپذیر است.
«سیدمحمد میرمحمدی» با بیان اینکه این پیشرفت‌ها به طور قطع در کنار فرصت‌ها، آسیب‌هایی نیز به دنبال خواهد داشت، ادامه داد: الزامات ایمنی در توسعه این حوزه ها باید به شکل جدی مدنظر قرار گیرد زیرا کم‌توجهی به ایمنی صنایع شیمیایی و هسته‌ای می‌تواند خطرات جدی برای مردم یک جامعه و زندگی آنها به همراه داشته باشد.
وی افزود: امروز حتی در زمینه علم ژنتیک با پیشرفت‌های گسترده‌ای در دنیا مواجه هستیم و این علم می‌تواند تغییرات پیچیده‌ای در جهان ایجاد کند اما اگر به خطرات آن آگاه نباشیم و الزامات و قوانین مرتبط را جدی نگیریم، به طور قطع حتی پیشرفت‌های علمی نیز می‌تواند برای بشر مشکل‌ساز باشد.
میرمحمدی خاطرنشان کرد: غفلت در حوزه صنایع شیمیایی و هسته‌ای آسیب‌زننده است و باید تلاش کنیم همان‌گونه که این صنایع می‌تواند آرامش و امنیت را برای بشر به همراه آورد، تهدیدهای آن نیز خنثی شود و به کمترین میزان ممکن برسد.
فرماندۀ قرارگاه پدافند زیستی استان با بیان اینکه این آسیب‌ها می‌تواند در زمینه بیماری‌ها و آسیب‌های مختلف گازهای شیمیایی و موارد دیگر باشد، گفت: این مرکز می‌تواند آسیب‌های ناشی از انواع هسته‌ای، انفجاری، شیمیایی، بیولوژیکی و موارد مختلف دیگر را جلوگیری و درمان کند.
میرمحمدی ادامه داد: ما در هر دو زمینه پیشگیری و مقابله با مشکلات باید آمادگی لازم را داشته باشیم که با ارائه راهکارهای مناسب، دچار کمترین آسیب شویم.
استاندار یزد در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در ارتباط با واحدها و صنایع پتروشیمی نیز اگر اقدامات مناسب انجام نشود، ممکن است حتی با یک جرقه کوچک انفجارهای بسیار سنگینی اتفاق افتد به همین دلیل باید آمادگی لازم در مقابله با این مسائل را نیز داشته باشیم.
گفتنی است در این مراسم تفاهم نامه ای در قالب 6 ماده بین وزیربهداشت، رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور، استاندار یزد و رییس دانشگاه علوم پزشکی آیت الله شهید صدوقی(ره) یزد به منظور آموزش دستگاهها و نهادها اعم از دولتی و خصوصی در زمینه پدافند غیرعامل در این مرکز آموزشی منعقد شد.