زمان : 21 Esfand 1395 - 08:46
شناسه : 134728
بازدید : 4854
به اندازه همه تیمهای آسیایی رکابزنان پیشگامان تست دوپینگ داده اند/ قرارداد فدراسیونی و داخلی ضد دوپینگ داریم/تمام سخنان رضاوی کذب محض است به اندازه همه تیمهای آسیایی رکابزنان پیشگامان تست دوپینگ داده اند/ قرارداد فدراسیونی و داخلی ضد دوپینگ داریم/تمام سخنان رضاوی کذب محض است مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی پیشگامان گفت: رکابزنان تیم دوچرخه سواری پیشگامان در 4سال گذشته بیش از 400 مورد تست دوپینگ داده اند که این تعداد به اندازه همه تیمهای آسیایی بوده است.

به گزارش روابط عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی پیشگامان، مهدی پیشکوهی پور در گفتگو با خبرگزاری فارس پیرامون اخبار مطرح شده درباره دوپینگ و محرومیت رحیم امامی رکابزن سابق تیم پیشگامان گفت: رحیم امامی عضو پروتکل بین المللی آدامز(ADAMS) بوده است و به موجب این معاهده بین المللی کلیه اعضا موظفند بصورت هفتگی برنامه های خود اعم از مکان سکونت،خواب،تمرین و سایر برنامه های خود را به آن کمیته اعلام نموده تا در هر زمان که لازم شد امکان تست گرفتن از آنها میسر باشد.
مدیر عامل باشگاه پیشگامان افزود:اعضای پروتکل آدامز طبق این معاهده باید در هر لحظه از شبانه روز آمادگی این را داشته باشند که توسط کمیته ضد دوپینگ فدراسیون جهانی از آنها تست گرفته شود.
پیشکوهی پور با بیان اینکه رحیم امامی شخصا در باشگاه حضور یافته و ضمن پذیرش اشتباه خود و عذرخواهی رسمی از باشگاه همه عواقب و جریمه این اقدام اشتباه خود را پذیرفته است افزود: پس از پیگیرهای باشگاه پیشگامان و فدراسیون دوچرخه سواری، رییس کمیته ضد دوپینگ آسیا نیز بابت حرفهایی که علیه باشگاه پیشگامان زده بود عذرخواهی کرد.
مدیر عامل باشگاه پیشگامان در پاسخ به سوالی پیرامون مصاحبه ناصر رضاوی رکابزن سابق تیم پیشگامان نیز گفت: تمام سخنان رضاوی کذب محض و فاقد صحت است و وی باید در مرحله اول در کمیته انضباطی باشگاه و سپس در مراجع قضایی و قانونی پاسخگو باشد.
پیشکوهی پور افزود: متاسفانه برخی برای مطرح کردن خود دست به اقداماتی می زنند که با تحریک افرادی خاص صورت می گیرد که موفقیتهای باشگاه پیشگامان را در عرصه های بین المللی بر نمی تابند.
وی ادامه داد: رفتارهای کینه آلود عده ای خاص که هیچ بهره ای از اخلاق در ورزش نبرده اند نمی تواند حرکت پرشتاب پیشگامان به سمت کسب موفقیتهای داخلی و بین المللی را متوقف سازد.ما همواره بر مدار قانون و اخلاق حرکت کرده ایم و سابقه پرافتخار باشگاه پیشگامان به درستی موید این ادعاست.
پیشکوهی پور تاکید کرد:باشگاه پیشگامان همواره خواهان فضای پاک و بدون شبهه در ورزش دوچرخه سواری بوده است.
مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی پیشگامان حرکت فدراسیون دوچرخه سواری را رو به جلو و توام با موفقیت و پیشرفت دانست و ادامه داد:همانگونه که آقای قمری ریاست فدراسیون نیز اعلام کرده اند نباید اشتباهات فردی یک ورزشکار بهانه ای برای زیرسوال بردن یک باشگاه پرافتخار باشد.
وی افزود:باشگاه پیشگامان علاوه بر قرارداد فدراسیونی ضد دوپینگ که با رکابزنان منعقد می کند یک قرارداد داخلی نیز دارد که به موجب آن دوچرخه سوار متعهد می گردد در صورت هرگونه تخلف کلیه خسارت های مادی و معنوی را جبران نموده و پاسخگوی همه مسائل پیش آمده باشد.
پیشکوهی پور در پایان ضمن ارائه 2 پیشنهاد تاکید کرد که آماده همکاری با فدراسیون در زمینه تحقق آنها هستیم.وی گفت:پیشنهاد اول ما این است که برای همه رکابزنان پاسپورت بیولوژیک صادر شود و پیشنهاد دوم نیز این است که فدراسیون علاوه بر زمان مسابقه در زمانهای تمرین نیز از رکابزنان تست دوپینگ بگیرد.