زمان : 21 Esfand 1395 - 16:53
شناسه : 134745
بازدید : 3876
یزد 1395 را نمی‌توان با قوانین 1335 مدیریت کرد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد: یزد 1395 را نمی‌توان با قوانین 1335 مدیریت کرد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در نشست مجمع نمایندگان استان با شهرداران سراسر استان به خلأ قانونی در قوانین شهری اشاره کرد و گفت: نمی‌توان شهرهای سال 1395 را با قوانین 60 سال پیش مدیریت کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، نشست مجمع نمایندگان استان با شهرداران سراسر استان صبح شنبه 21 اسفند با حضور استاندار یزد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری در سالن زنده‌یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در نشست مجمع نمایندگان با شهرداران سراسر استان بیان کرد: نمی‌توان با قوانین سال 1335 شهرهای سال 1395 را مدیریت کرد.
«سیدمحمدرضا سیدحسینی» ادامه داد: اکنون بسیاری از قوانین حوزۀ شهری بر اساس مسائل کلان‌شهرها تصویب می‌شود که این مشکل نیز مدیریت حوزۀ شهری در یزد را تحت‌الشعاع قرار داده است.
وی تصریح کرد: شهرداران استان یزد در تصمیم‌گیری مسائل شهری دچار مشکل هستند؛ شهرداران در انجام برخی کارها متوقف می‌شوند که دلیل آن نیز خلأهای قانونی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار افزود: بسیاری از مشکلات حوزۀ شهری را به دلیل خلأ قانونی نمی‌توان حل کرد زیرا انجام امور شهری توسط شهرداران، آنان را با احضار دادیار و دادگاه مواجه می‌کند و این در حالی است که شهرداران استان یزد گاهی نمی‌توانند شهرهای سال 1395 را با قوانین سال 1335 و نیز بر اساس مسائل کلان‌شهرها مدیریت کنند.
سیدحسینی با اشاره به نزدیکی به ایام نوروز، خطاب به شهرداران گفت: به نظر می‌رسد شهرهای استان هنوز برای استقبال از مسافران نوروزی به طور کامل آماده نشده‌اند از این‌رو، از شهرداران خواستاریم برای آماده‌سازی فضای شهری برای استقبال از نوروز بکوشند.
گفتنی است در این نشست شهرداران سراسر استان به بیان مشکلات مشترک شهرداری‌ها پرداختند و از آن میان تعیین تأمین منابع مالی، به‌روز رسانی مقررات شهرداری‌ها، مصونیت حقوقی شهرداران، توزیع ارزش افزوده در شهرها، کاهش تنوع استخدامی شهرداری‌ها و کاهش تبعیض در منابع درآمدی ناشی از ارزش افزوده را خواستار شدند.