زمان : 21 Esfand 1395 - 16:56
شناسه : 134746
بازدید : 4120
افرادی که پیشینۀ مدیریت اجرایی دارند وارد انتخابات شوراها شوند مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری: افرادی که پیشینۀ مدیریت اجرایی دارند وارد انتخابات شوراها شوند مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری در نشست مجمع نمایندگان استان با شهرداران سراسر استان به اهمیت جایگاه شوراها در توسعۀ شهری اشاره کرد و خواستار تمهیداتی برای ورود داوطلبانِ دارای سابقۀ مدیریت اجرایی به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد نشست مجمع نمایندگان استان با شهرداران سراسر استان صبح شنبه 21 اسفند با حضور استاندار یزد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری در سالن زنده‌یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری در نشست مجمع نمایندگان استان یزد با شهرداران سراسر استان به جمعیت استان در سال ۹۰ اشاره کرد و گفت: ۸۰ درصد جمعیت استان در شهر سکونت دارند و در 21 شهر استقرار یافته اند.
«محمود شاکری شمسی» درجه و جایگاه شهرداری های استان را بیان کرد و بیشترین جمعیت شهرها را مربوط به شهر یزد و کم جمعیت ترین شهر استان را خضرآباد نام برد.
وی اقدامات شهرداری های استان را با وجود همه مشکلات و تنگناهای اقتصادی حاکم در شهرها خوب ارزیابی کرد و در این باره افزود: شهرداری ها در محورهایی اعم از مشارکت دهی مردم، شکل گیری سازمان سرمایه گذاری در شهرداری ها و تلاش برای بهره برداری از درآمدهای پایدار تلاش‌های بسیاری کرده‌اند.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری ادامه داد: برون سپاری و واگذاری بخش تصدی گری، مدیریت هزینه، استفاده از سیستم های نوین اداری و نرم افزارها، برگزاری آزمون با هدف عدالت استخدامی و توزیع قیر رایگان از دیگر اقدامات شایستۀ شهرداری‌های استان بوده است.
شاکری شمسی از مشکلات کنونی شهرداری ها به لایحه استخدامی شهرداری ها اشاره کرد و با بیان اینکه برخی شهرداران از کارکنان همان دستگاه دریافتی کمتری دارند، توجه بیشتر به این لایحه و جایگاه شهرداران را خواستار شد.
وی رویکرد دیوان محاسبات، نوع نحوه توزیع مالیات بر ارزش افزوده و فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی را از مشکلات شهرداری ها بیان کرد.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری در پایان سخنان خود به اهمیت جایگاه شوراها در توسعه شهر اشاره کرد و خواستار ورود کاندیداهای دارای سابقه مدیریت اجرایی به پنجمین دورۀ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال آینده شد.
گفتنی است در این نشست شهرداران سراسر استان به بیان مشکلات مشترک شهرداری‌ها پرداختند و از آن میان به‌روزرسانی مقررات شهرداری‌ها، مصونیت حقوقی شهرداران، توزیع ارزش افزوده در شهرها، کاهش تنوع استخدامی شهرداری‌ها و کاهش تبعیض در منابع درآمدی ناشی از ارزش افزوده را خواستار شدند.