زمان : 24 Esfand 1395 - 08:50
شناسه : 134797
بازدید : 3729
مشارکت حداکثری مردم در انتخابات يک اصل است استاندار یزد در نشست فرمانداران؛ مشارکت حداکثری مردم در انتخابات يک اصل است استاندار یزد در نشست فرمانداران با محوریت انتخابات با اشاره به اهمیت امانت داری در انتخابات گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات29 اردیبهشت ماه یک اصل است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد "سید محمد میرمحمدی" در نشست فرمانداران استان برگزاری انتخابات با سلامت كامل و مشارکت حداکثری مردم را دو هدف عمده تیم انتخاباتی در بدنه دولت دانست و افزود: امانت داری باید مد نظر همه دست اندرکاران عرصه انتخابات باشد و به این نکته توجه کنیم که رای مردم حق الناس است.
استاندار یزد با تاکید بر حفظ بی طرفی کامل فرمانداران و مجریان انتخابات گفت: تلاش کنید و اقداماتی انجام دهید تا به عنوان فرماندار یک شهرستان، مردم به وضوح بی طرفی شما را احساس کنند و همین احساس بی طرفی که از طرف شما به مردم منتقل می شود، حس اعتماد آنان را بالا می برد و این اعتمادِ مردم یک سرمایه بزرگ برای ما محسوب می شود.
بالاترین مقام اجرایی استان تشویق مردم و افراد دارای تجربه و کار آمد، برای نامزد شدن در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را، مورد تاکید قرار داد و افزود: هرچه تعداد نامزدهای انتخاباتی بیشتر باشد در واقع حق انتخاب مردم بیشتر است و فضا رقابتی تر می شود و این فضای رقابتی می تواند در افزایش مشارکت مردم تاثیر بسزایی داشته باشد.
ایشان همچنین بر دقت مجریان انتخابات در رعایت نظم و اقدام به موقع بر اساس جداول زمانبندی انتخابات تاکید کرد و گفت: ممکن است تعلل سهوی ما در رعایت زمان های مصوب برای فرآیند های انتخابات، موجب ضایع شدن حق نامزد یا نامزدهایی در انتخابات شود که لازم است فرمانداران و دیگر دست اندرکاران انتخابات دقت لازم را در این خصوص داشته باشند.
میر محمدی در بخش دیگری از سخنان خود بر ارائه گزارش اقدامات انجام شده به مردم تاکید کرد و افزود: رسانه های استان تعامل و همکاری خوبی با مجموعه دولت دارند و اگر شما اطلاعاتی از آنچه انجام داده اید به آنان ارائه دهید قطعا رسانه ها پوشش لازم را خواهد داشت و این موضوع را بارها تجربه کرده ایم.
ایشان فرمایشی از حضرت امام (ره) مبنی بر اطلاع دادن به مردم در مورد آنچه انجام شده است را یادآور شد و گفت: انتشار گزارش عملکردها و دستاوردهای دولت تدبیر و امید در واقع آگاهی رسانی به مردم از فعالیت های خدمتگزارانشان است و باید روابط عمومی ها دقت لازم را داشته باشند و با استفاده از تکنیک های علمیِ اطلاع رسانی، واقعیت ها را منتشر کنند.
میرمحمدی همچنین ترمیم چارت سازمانی و احیا اداره کل روابط عمومی در استانداری را فرصت خوبی برای برنامه ریزی در حوزه اطلاع رسانی دانست و بر تسهیل و هدفمند کردن فرآیند اطلاع رسانی تاکید کرد.
گفتنی است در ابتدای این نشست، که در شامگاه دوشنبه 23 اسفند ماه 95 در سالن مرحوم حمیدیا برگزار شد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری، مدیرکل حوزه استاندار، فرمانداران استان و سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری نیز حضور داشتند، طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به آخرین بخشنامه های وزارت کشور در مورد انتخابات، گزارشی از روند فعالیت های انجام شده در ستاد انتخابات استان را ارائه نمود و هریک از فرمانداران نیز ضمن ارائه گزارش اقدامات، مسائل و پیشنهادات خود را مطرح نمودند.