زمان : 28 Esfand 1395 - 09:20
شناسه : 134896
بازدید : 3876
حضرت فاطمۀ زهرا(س) عصارۀ نیکی‌ها و فضائل است مدیرکل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداری: حضرت فاطمۀ زهرا(س) عصارۀ نیکی‌ها و فضائل است مدیرکل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداری یزد به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا(س)، روز زن و هفتۀ گرامیداشت مقام زن و مادر پیامی صادر کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، متن کامل پیام «رقیه کرمانیان» مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری به شرح زیر است:
بسمه تعالی
«لولاک لما خلقت الافلاک و لولا علیًّ لما خلقتک، و لولا فاطمه لما خلقتکما»
بیستم جمادی‌الثانی سالروز ولادت باسعادت دختر پيامبر رافت و مهرباني (ص)، مادر اهل‌بیت(ع) و چشمه‌ی زلال ولایت و واسطه‌ فیض امامت حضرت زهرای مرضیه(س) جلوه‌ای از جمال خداوند در عالم هستی وآغاز هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر كه یادآور جایگاه رفیع و والای زن درتفکر الهی و ديني و  شکوه و عظمت زنان فرهیخته‌ای است که درتاریخ پرافتخار این سرزمین و فضای آسمانی  نظام تعلیم وتربیت، زیباترین جلوه های عشق و ایثار را به تصویر کشیده‌اند.
در پیشگاه خداوند هستی‌بخش و ائمۀ معصومین (ع) وجود مقدس حضرت زهرا(س) از عظمت و منزلتی بی‌بدیل برخورداراست.
بانويي كه عصاره‌ نیکی‌ها و فضائل است و زندگی درخشان این بانوی بزرگوار الگویی برای همه انسان‌ها به‌ویژه زنان عالم است تا با تأسی به شیوه زندگی روش‌های تربیتی و سیره‌ عملی آن حضرت‌ به سعادت دو جهان نایل آیند.
لازمه‌ بقای جامعه‌ ‌اسلامی آن ‌است که زنان و مردان مؤمن با تاسی از بزرگ‌بانوی اسلام به تربیت نسلی صالح، متعهد،  عالم و آگاه همت گمارند لذا در چنین جامعه‌ای خانواده کانون تعلیم و تربیت الهی‌است.
بنا به فرموده حضرت امام خمینی (ره) اگر زن های انسان ساز از ملت ها گرفته شود، ملت ها به شکست و انحطاط خواهند رسید و نقش زن در خانواده و جامعه از محوری‌ترین نقش‌ها به شمار مي آيد، بانوانی که در کنار نقش پراهمیت خود در خانواده دوشادوش مردان در جامعه گام برمی دارند و یک لحظه سکون و ایستایی را برخود نمی پسندند.
اینجانب سالروز میلاد خجسته بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) و مقام والای زن را به تمامي مادران و بانوان بزرگوار تبریک عرض می کنم و از خداوند متعال می طلبم که گام های ما را قرین پویایی و پایایی بدارد و بتوانیم در حرکت به سوی تعالي، سیره جاودانه حضرت صدیقه کبری(س) را سرلوحه خود قرار دهیم.
توفیق روزافزون همه شما را آرزومندم.