زمان : 28 Esfand 1395 - 10:47
شناسه : 134898
بازدید : 3849
گفت‌وگوی رادیویی استاندار یزد با برنامۀ «نسیم صبح» گفت‌وگوی رادیویی استاندار یزد با برنامۀ «نسیم صبح» به گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، «سید محمد میرمحمدی» صبح شنبه 28اسفند95 در برنامۀ صبح‌گاهی رادیو یزد شیرین‌ترین خاطرۀ کودکی و نوجوانی خود از ایام عید و بهترین هدیه‌ای که در عید دریافت کرده است را بیان کرد.

استاندار یزد در این گفت‌وگوی خودمانی بهترین خاطرۀ سال95 و بهترین خبری که در سال95 شنیده است را بیان کرد و از بزرگترین آرزویش برای سال96 یزد و آنچه دوست داشت در سال 95 اتفاق بیفتد اما نیفتاد سخن گفت.
مشروح متن گفت‌وگوی استاندار یزد با برنامۀ نسیم صبح رادیو یزد را در ادامه بخوانید:

برنامۀ نسیم صبح رادیو یزد است و حالا می‌خواهیم گفت‌وگویی خودمانی با استاندار یزد، جناب آقای مهندس «سید محمد میرمحمدی» داشته باشیم.


آقای مهندس سلام بر شما و صبح شما به خیر

سلام عرض می‌کنم خدمت شما و همۀ شنوندگان عزیزتان، صبح شما هم به‌خیر، صبح همه به‌خیر ان‌شاالله.


می‌خواهیم قدری متفاوت از گذشته با شما صحبت کنیم. اجازه می‌فرمایید؟

بفرمایید، خواهش‌می‌کنم.


در آستانۀ سال جدید هستیم. چنین روزهایی شما را به یاد چه خاطراتی از زندگی‌تان، از روزهای نزدیکی به عید در ایام نوجوانی و جوانی می‌اندازد؟ معمولأ روزهای قبل از عید جذابیت بیشتری از خود عید داشته داشته، آیا برای شما هم همین‌طور بوده است؟

عید نوروز یکی از روزهایی بود که در بچگی همیشه عاشق آن بودیم. به محض آن‌که عید می‌شد و تمیز و مرتب می‌شدیم، خدمت حضرت آیت‌الله خاتمی می‌رسیدیم برای عرض تبریک و دیدار با ایشان ک این خاطره شیرین‌ترین خاطرۀ آن‌روزها است.


بهترین و اولین عیدی که گرفتید چه بود؟

اولین عیدی که می‌گرفتم طبیعتأ روی خوش و خندان این عزیزان بود. شاید زیباترین عیدی که به من دادند کتاب است که همیشه برای من لذت بخش بود. در آن موقع کتاب‌خوانی چندان رایج نبود. مدارس به این صورت نبود که الان همه جا مشاهده می کنیم. آن موقع کتاب برای من جالب ترین بود.


بهترین خاطره شما یا بهترین خبری که سال 1395 شنیدید، چه بود؟
سال 1395 یکی بهترین خبرهایی که شنیدیم موفقیت‌های دولت بوده است. خاطرات زیاد است و شاید بهترین نشود از آنها گفت. آنچه موجب آرامش و دوری دغدغه‌های مردم می‌شود بهترین خبر است و هر روز که اسباب راحتی و آسایش مردم در آن باشد، آن راحتی و آسایش بهترین خاطره است.


دوست داشتید در سال 95 چه اتفاقی می‌افتاد که نیفتاد؟
در سال 95 در زمینۀ مسائل فرهنگ و هنر شاهد همّت همگانی بودیم. دوست داشتم صورت کار توسعۀ فرهنگی با همکاری مردم در همۀ محلات محقق می‌شد؛ به‌گونه‌ای‌که همۀ مردم بتوانند از یک فضای مشترک فرهنگی و یک رابطۀ اخلاقی و صمیمانه بین هم برخوردار شوند و دیدار یکدیگر برایشان انرژی بخش باشد. اگر خدای ناکرده رنجش یا غمی باشد از همه دور شود و نشاط و شادابی فراگیر داشته باشیم که به‌نظرم در حد انتظار نبود.


در یک جمله بگویید بزرگترین آرزوی‌تان برای یزد در سال 1396 چیست؟
من آرزویم این است همۀ همکاران چه در بخش دولتی و چه در بخش‌های عمومی بتوانند در انجام وظایف و ایفای رسالت خطیری که بر عهده گرفته‌اند موفق باشند و کوتاهی نداشته باشند. از جمله خودم که از خدا می‌خواهم وظایف را به‌طور کامل انجام دهم و کوتاهی در انجام وظایف‌ام به مردم صورت نگیرد.
از این فرصت می‌خواهم استفاده کنم. آغاز سالی که قرین شده با ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و آمیخته شده با عطر و بوی ولادت این بانو و حضرت باقرالعلوم(ع) را به مردم خوب و شریف و متدین یزد تبریک بگویم.
سال نو است و ما مسافران زیادی در عید در استان یزد خواهیم داشت. طبیعی است نوروز فرصتی است مردم یزد مهمان‌نوازی، اخلاق‌مداری، دیانت، احترام به دیگران، نظم و انضباط جاری در میان خود و حمایت از مسافرین و مهمانان را بهتر از پیش نشان دهند. ان‌شاالله در شهر و روستا هم زیبایی‌ها و تمیزی‌ها گویای فرهنگ بالای این مردم باشد که همیشه بوده و ان‌شاالله خواهد بود.


چه اندازه رادیو به‌ویژه رادیو یزد را گوش می‌دهید؟
رادیو یزد را بیشتر در هنگام رفت‌وآمد با ماشین گوش می‌دهد و اگر هم شب هنگام قبل از ساعت 21 یا 23 به برسم اخبار شبکه یزد را می‌بینم.


سال 95 رادیو یزد توانست مثل همیشه برای استان یزد افتخار آفرین باشد، شما نقش رادیو یزد را در انعکاس اخبار مربوط به دولت و ارتباط با مردم چگونه ارزیابی می‌کنید؟
بر اساس آنچه برای من گزارش شده، رادیو یزد در این زمینه تأثیر بسیاری داشته است؛ به این دلیل که مردم رادیو یزد را زیاد گوش می‌دهند، به‌ویژه اینکه رادیو همیشه همراه با افراد است. در دسترس‌ترین وسیله برای مردم رادیو است. تنوع برنامه‌های رادیو به‌گونه‌ای بوده که مردم علاقه‌مند بودند. بنابراین به همه به‌ویژه مسئولان محترم رادیو و مرکز صداوسیمای یزد برای این دو سالی که رتبه‌های خوبی کسب کرده و تلاش‌های بسیار خوبی که کرده‌اند تبریک می‌گوییم.