زمان : 06 Farvardin 1396 - 23:18
شناسه : 134985
بازدید : 6088
پیش‌بینی ۱۵۰ مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های تولید پراکنده یزد تا پایان سال ۹۶/نقش موثر نیروگاه‌های تولید پراکنده در حوادث شبکه و پیک‌بار پیش‌بینی ۱۵۰ مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های تولید پراکنده یزد تا پایان سال ۹۶/نقش موثر نیروگاه‌های تولید پراکنده در حوادث شبکه و پیک‌بار محمدحسن صباغزادگان مدیرعامل این شرکت در آیین اختتامیه گردهمایی معاونین بهره‌برداری شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور به میزبانی یزد، با اشاره به استقبال بخش خصوصی از احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده، اظهار داشت: این نیروگاه‌ها در کاهش تلفات و جلوگیری از صرف هزینه‌های بالا در احداث، توسعه و افزایش ظرفیت پست‌های برق بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش دفتر روابط عمومي شركت برق منطقه‌ای یزد، محمدحسن صباغزادگان مدیرعامل این شرکت در آیین اختتامیه گردهمایی معاونین بهره‌برداری شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور به میزبانی یزد، با اشاره به استقبال بخش خصوصی از احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده، اظهار داشت: این نیروگاه‌ها در کاهش تلفات و جلوگیری از صرف هزینه‌های بالا در احداث، توسعه و افزایش ظرفیت پست‌های برق بسیار تاثیرگذار است.

وی نقش نیروگاه‌های تولید پراکنده را برای عبور از پیک‌بار تابستان مهم دانست و گفت: در مواقع بحران و اوج پیک‌بار تابستان در صورت مشکل در شبکه، این نیروگاه‌ها به‌سرعت وارد شبکه خواهند شد.

صباغزادگان با اشاره به مشکلات نیروگاه‌های تولید پراکنده و موضوع خروج و ورود این نیروگاه‌ها در شبکه برق اشاره کرد و افزود: امیدواریم دستاوردها و تجربیات شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور در زمینه تولید نیروگاه‌های تولید پراکنده باعث حل مشکلاتی از این قبیل شود.

این مقام مسئول در صنعت برق استان، ظرفیت کنونی نیروگاه‌های تولید پراکنده یزد را هم‌اکنون ۸۲ مگاوات دانست و بیان داشت: این ظرفیت تا پایان سال ۹۵ به ۱۰۰ مگاوات می‌رسد و طبق پیش‌بینی‌ها با قراردادهایی که عقد شده این ظرفیت تا پایان سال ۹۶ به ۱۵۰ مگاوات می‌رسد.

وی در پایان اظهار داشت: با فرض پیک‌بار ۱۳۰۰ مگاواتی استان با بودن ۱۵۰ مگاوات نیروگاه تولید پراکنده بیش از ۱۰ درصد از پیک‌بار را این نیروگاه‌ها پوشش می‌دهند که رقم قابل‌توجهی است.

دكتر هاشم عليپور مدیرکل دفتر فنی شركت توانير نیز در این گردهمایی ضمن تشکر از میزبانی یزد، اظهار داشت: ۶۰ درصد کارکنان شرکت‌های برق منطقه‌ای را بهره‌برداران تشکيل می‌دهند که اين ميزان حاکی از اهميت فعاليت آنان است.

عليپور با بيان اينکه شرکت‌های تعميرات و نگهداري به‌عنوان بازوهاي اجرايي بهره‌برداران محسوب می‌شوند؛ افزود: هرچقدر تعامل بين اين شرکت‌ها و بهره‌برداران افزايش يابد وضعيت شرکت‌های برق منطقه‌ای هم مطلوب‌تر خواهد بود.

وي تصريح کرد: استاندارد نمودن تجهيزات برقي و اصلاح مصرف در بخش توزيع برق و تعامل اين شرکت‌ها با شرکت‌های برق منطقه‌ای، تأثیرات بسزايی بر ارتقای سطح پايداري شبکه‌های انتقال به همراه دارد.

مدیرکل دفتر فنی شركت توانير خاطرنشان کرد: با تعامل سازنده بين دفتر نظارت بر انتقال توانير و شرکت‌های برق منطقه‌ای، شبکه‌های انتقال از استانداردهاي روز جهاني برخوردار خواهند شد.

بررسی حوادث مهم، بررسی پیشنهادهای شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور برای بهبود بهره‌برداری شبکه برق کشور و ارائه پیشنهاد حاضران بابت دستورالعمل‌های جاری شبکه، از دیگر موارد موردبحث و تبادل‌نظر معاونین بهره‌برداری شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور در یزد بود.