زمان : 06 Farvardin 1396 - 23:18
شناسه : 134986
بازدید : 6050
یک هزار نیرو در خوزستان بسیج شده اند/سالانه ۵ درصد رشد مصرف برق کشور است یک هزار نیرو در خوزستان بسیج شده اند/سالانه ۵ درصد رشد مصرف برق کشور است دومين گردهمايي ساليانه معاونین بهره‌برداری شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور با حضور معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر در شركت برق منطقه‌ای يزد آغاز به کار کرد.

دومين گردهمايي ساليانه معاونین بهره‌برداری شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور با حضور معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر در شركت برق منطقه‌ای يزد آغاز به کار کرد.

در اين گردهمايي «سید زمان حسینی» معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر با اشاره به‌پیش رو بودن پیک‌بار تابستان سال ۹۶ ‌اظهار داشت: براي آمادگي پیک‌بار ۹۶ لازم است برنامه‌های سرويس، تعمير، نگهداري را ۱۰۰ درصد به پايان برسانيم و تسریع در انجام پروژه‌هایی اولویت‌داری كه در دست اقدام هستند ضرورت دارد.

وي با شاره به مشكلات پیش‌آمده در استان خوزستان به‌واسطه گردوغبار و رطوبت شديد اظهار داشت: تمامي امكانات و نيروهاي استان خوزستان و ساير استان‌ها در قالب يك هزار نيرو بسيج شده است و در حال شستشوي تجهيزات هستند.

حسيني با شاره به این‌که در برنامه کوتاه‌مدت شستشوی مقره ها- كه از جنس شیشه‌ای و چيني هستند- در حال انجام است؛ تصريح كرد: در برنامه بلندمدت طرح تعويض اين مقره ها به‌تدریج با مقره هاي سيليكوني- كه آب‌گریز و گردوغبار گريز هستند- در دستور كار قرار دارد. همچنین مقره ها و تجهيزاتي كه قابل تعويض نيستند نيز با پوشش سيليكوني كه اصطلاحا RTV ناميده می‌شود و تجهيزات را در مقابل جذب غبار مقاوم می‌کند؛ شستشو می‌شوند.

معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر با شاره به این‌که سالانه ۵ درصد رشد مصرف برق‌داریم؛ افزود: باوجود مشكلات اقتصادي پروژه‌ها و طرح‌ها در قالب نیروگاه‌های جديد و شبکه‌های انتقال، فوق توزيع و توزيع توانستیم با برنامه ریزی، تلاش و جدیت کارکنان صنعت برق، پیک‌بار تابستان ۹۵ را با موفقیت پشت سر بگذاريم.

وي در پايان از همكاري خوب مشتركين به‌ویژه مردم و صنايع تقدير كرد و گفت: اين همكاري و مديريت مصرف باعث می‌شود از سرمایه‌گذاری بیش‌ازحد جلوگيري شود و شبكه پايدار و بدون خاموشي را داشته باشيم.

در ابتداي اين جلسه «محمدحسن صباغزادگان» مديرعامل شركت برق منطقه‌ای يزد هدف از برگزاری اين گردهمايي را هماهنگي بين كليه برق‌های منطقه‌ای كشور براي گذر از پیک‌بار تابستان ۹۶ عنوان كرد و گفت: در اين گردهمايي صاحب‌نظران بهره‌برداری كشور به بررسي نقطه نظرات پيرامون افزايش پايداري شبكه برق كشور و كاهش خاموشی‌ها خواهند پرداخت.

وي در ادامه به تشريح اقدامات شركت برق منطقه‌ای یزد پرداخت و اظهار داشت: هم‌اکنون سه نیروگاه B.O.O، یک نیروگاه خصوصی و یک نیروگاه یک هزار مگاواتی شرکت مدیریت تولید نیروی برق در استان وجود دارد.

این مقام مسئول در صنعت برق استان، با عنوان این مطلب که استان یزد امروزه به چهارراه تبادل انرژی در کشور تبدیل‌شده است؛ ادامه داد: استان یزد از طریق خطوط ۴۰۰ کیلوولت با استان‌های خراسان‌، کرمان، هرمزگان و اصفهان تبادل الکتریکی دارد.

صباغزادگان طرح‌های پیک سایی با همکاری صنایع استان را طرح ذخیره عملیاتی، طرح تعطیلات، تعمیرات تابستانه صنایع بزرگ، برنامه شناورسازی پیک‌ صنایع بزرگ و به‌کارگیری مولد اضطراری صنایع برشمرد و افزود: درمجموع با انعقاد قرارداد همکاری با مبلغ ۴ میلیارد تومان به صنایع تخفیف داده شد و نتیجه این همکاری این بود که ما در تابستان ۹۵ هیچ‌گونه مشکلی در تامین برق نداشتیم.

وي با بيان اين كه پیش‌بینی پیک‌بار سال ۹۶ را ۱۴۳۰ مگاوات دانست و افزود: پیک‌بار مصرف برق استان یزد در سال جاري به میزان ۱۲۳۲ مگاوات بوده که در ۱۶ شهریورماه در ساعت ۲۰:۰۴ رخ‌داده است که این نشان‌دهنده رشد ۶ درصدی پیک‌بار تابستان استان یزد نسبت به سال گذشته است.