زمان : 08 Farvardin 1396 - 22:43
شناسه : 135106
بازدید : 10318
نقد یک فردایی از یزدفردا : تا حدودی ملاحظه گری کردید!!!!!!!!!!!!/وپاسخ سردبیریزدفردا نقد یک فردایی از یزدفردا : تا حدودی ملاحظه گری کردید!!!!!!!!!!!!/وپاسخ سردبیریزدفردا ان اینکه شاید در میان سایتهای یزدی در حالت اعتدال ودوری از اینکه از زاویه دیدگاه ایدئولوژیکی وجناحی خود مطلب بگذارید,اولین هستید یا رتبه ونمره بالا یی دارید ولی نمیدانم قبول میکنید در سال ٩۵نسبت به سال ٩۴که تا حدی محافظه کارتر شده بودید

یزدفردا :دوست فردایی گرانقدر س.م.ا.مدرسي در ذیل یکی از مطالب یزدفردا یادداشتی  به یزدفردا هدیه کرده اند که ضمن تشکر از ایشان آن را منتشر و در ادامه  پاسخ سردبیر یزدفردا با هم می خوانیم:

به نام خدا با تشکر که فرصتی فراهم آورده اید که نظرات گوناگون واحیانا متفاوت به عرضه وارزیابی آزاد خوانندگان قرار گیرد .به اطلاع میرساندآنچه از کامنت اول پخش شده ,ناقص بوده وبه علت نابلدی وعدم تسلط به کار با تبلت فوری پرید ومطلب ناتمام است که بعدازظهر دیروز کاملتر ان مخابره شد .اگر بپسندید وصلاح باشد .دنباله انرا هم بیاورید.


فرصت را غنیمت شمرده در ساعات پایانی سال وحلول سال جدید برای شما وهمه همکاران ارزوی سلامت وسعادت وتوفیق در ادای رسالت مطبوعاتی ورسانه ای که به نظرم بسیار حساس ولطیف است ولی بهرحال اجر روشنگری دارد بهتر از پیش برایتان دارم .

بویژه تا انجا که دانسته ام سعی دارید که هم در محتوی هم نوع اگاهی رسانی خود کیفیت اعتماد را داشته باشید وتا حد ممکن بر مدار صداقت ودرستی وصحت قرین باشید.

ولی اجازه بدهید یک نقد خرد هم داشته باشم و آن اینکه شاید در میان سایتهای یزدی در حالت اعتدال ودوری از اینکه از زاویه دیدگاه ایدئولوژیکی وجناحی خود مطلب بگذارید,اولین هستید یا رتبه ونمره بالا یی دارید ولی نمیدانم قبول میکنید در سال ٩۵نسبت به سال ٩۴که تا حدی محافظه کارتر شده بودید

در خبر رسانی مقام زودتر را از دست داده بودید.

در نقد کاری سیستم اداری استان با توجه به اعتبار بیطرفی خیلی بیشتر میتوانستید اثرگذاری داشته باشید

ولی در ذهن میاید که تا حدودی ملاحظه گری کردید .

با پوزش وباز با ارزوی سالی بهتر

پاسخ سردبیر  یزدفردا :

با سلام و ارادت خدمت تمام فرداییان خصوصا جناب مدرسی عزیز که قطعا همیشه نظرات ارزشمندی را ارائه  داده و به عنوان فردایی همیشه و در همه حال همراه ما بوده ایدو فرصتی برای ما ایجاد شد تا درد دل هایمان را به بهانه پاسخ منعکس کنیم .

جهت اطلاع جنابعالی و دیگر فرداییانی که بارها انتقادات اینچنینی را مطرح کرده اند مطالبی را معروض می داریم نه از آن جهت که سوته کنی نماییم یا خدا ناکرده بخواهیم کم کاری هایمان را بخواهیم گردن کسی بیاندازیم .

ما در یزدفردا از سال 84 تا کنون تنها در جهت اطلاع رسانی بدون واسطه و فارغ از مسائل جناحی به مخاطبان سعی کرده ایم قدم برداریم .

به این امید که  مرجعی از تاریخ امروز را برای فردای یزد برجای گذاریم و خرسندیم از اولین خبر یزدفردا تا 135 هزار و اندی خبر منتشره در یزدفردا را به صورت فعال در اختیار مخاطبان قرار دادیم و تمام آرشیو 12 ساله یزدفردا با وجود هزینه های سنگنیش همیشه در اختیار مخاطبان قرار دارد.

و در این راه دست تمامی دلسوزان و هر آنکس که حرفی برای گفتن داشت  فشرده و خیلی از مطالبی را که بر خلاف میلمان بوده  تنها برای اینکه به مردم و خود قول داده بودیم در جهت ثبت در تاریخ یزد و با آرامش خیال منتشر کرده و با توکل به او که خود قادر متعال است تا امروز پیش رفتیم .

اما مهمترین عامل برای فعالیت رسانه ای عشق و مخاطب است که الحمدالله عشق که بوده ودر یزدفردا همراهان ما فراوان بوده اند و همین امید ما را زنده نگه داشته است.

اما نمی توان  نیاز به افراد متخصص در زمینه رسانه  را دست کم گرفت و مهمترین عامل در این زمینه تامین منابع مالی است .

منابع مالی رسانه ها از چند طریق تامین می گردد .

1-آگهی های دولتی  که از طریق ارشاد اسلامی توزیع می شود و یزدفردا در آن جایگاهی ندارد.

2-آگهی های بخش خصوصی که بازهم تکلیف در تبلیغات کنار سایت می شود رویت کرد البته اکثرا تعاملی اقدام شده است .

3-وابستگی رسانه ها به یکی از جناحهای سیاسی کشور که یزدفرداچون قرار نیست سخنگوی یک جناح باشد معمولا از این جهت معاف بوده است .

4-وابستگی به افراد خاص  که متاسفانه این را نیز باید فاکتور گرفت .

5-کمک های فردی  .

که البته ممنون محبت های مردمی بوده و هستیم و اگر مانده ایم تنها به خاطر حمایت های فردی و مردمی بوده از خبرنگارانی که صادقانه و بدون هیچ منتی انجام وظیفه نموده اند که در این بین خیلی ها را باید نام برد و برای اینکه کسی از قلم  نیافتد در فرصتی مناسب اعلام خواهد شد .

 متاسفانه اکثر استفاده کنندگان از فضای یزدفردا که ادارات دولتی هستند حتی احوال گردانندگان یزدفردا را نمی پرسند چه رسد به اختصاص حتی یک آگهی در طول 12 سال فعالیت و استفاده آنان از این فضا ....

و با توجه به رشد فزاینده رسانه های خبری و کمک هزینه ای هر چند اندک  که خبرگزاری  و سایتهای که وضعیت مالی بهتری دارند دیگر توقع ارسال خبر رایگان از خبرنگاران کم لطفی است .

با توجه به مشکلات پیش رو یزدفردا حتی نتوانسته هزینه تغییر قالب جدید خود را تامین کند و قالب نیمه کاره یزدفردا دوسال برتن یزدفردا پوشانده شده 

کامپیوترهای اپراتورها یکی پس از دیگری از رده خارج  و هر روز نیز با نبود وسیله کار همان نیروهای افتخاری نیز از گردونه کاری خارج می شوند

کمک های افراد دلسوز شهر که لزوم حضور یزدفردا به درستی درک کرده اند!!!!

اگر نبود کمک های اینگونه افراد  تا کنون یزدفردا  را یزددیروز باید می نامیدیم .  

و برای رسیدن به روزهای اوج تلاشهایی کردیم که کاش نکرده بودیم :

سال قبل در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد وضعیت را شفاف بیان کرده و خواستار اختصاص لوازم حیاتی جهت همکارانمان برای به روز کردن یزدفردا کردیم  و پس از استماع یکی از نظرات  مخالف که بیشتر برای انتشار مطالب دیگران در یزدفردا بود   در کمیسیون فرهنگی و تشویق بقیه اعضا از لزوم حضور یزدفردا در دنیای رسانه ای بازگشتیم .

بعد ها با نظر لطف کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد و تصویب شورا اهدا مبلغ سه میلیون تومان به یزدفردا بر روی خروجی سایت شورا قرار گرفت ..

دقیقا 15 دقیقه پس از انتشار درسایت شورا در گروه تلگرامی فردایی عزیزمان محمد رضا شوق الشعراء عزیز منتشر و بیش از سی میلیون تومان اعتبار یزدفردا را له کرده و خوشبختانه این مصوبه شورا پس بررسی لوایح در فرمانداری یزد به علت اختصاص از بودجه شهروندی ملغی گردید چون شورا اختیار اهدا هیچ مبلغی از این ردیف بودجه را نداشته و دوستان از جیبی کمک کرده بودن که اختیارش را نداشتند ،البته حضور افرادی که چند دوره رییس شورا بوده  در این کمیسیون و این اشتباه فاحش را تنها امداد الهی می دانیم و  خدا را شکرگزاریم و به خود می بالیم تا کنون حتی یک ریال از طریق شورای شهر و نمایندگان محترم شورا به این پایگاه اختصاص نبافته است !!!

برای یاد آوری این نقد دلسوزانه شما را ما هم تایید می کنیم :

ان اینکه شاید در میان سایتهای یزدی در حالت اعتدال ودوری از اینکه از زاویه دیدگاه ایدئولوژیکی وجناحی خود مطلب بگذارید,اولین هستید یا رتبه ونمره بالا یی دارید ولی نمیدانم قبول میکنید در سال ٩۵نسبت به سال ٩۴که تا حدی محافظه کارتر شده بودید

در خبر رسانی مقام زودتر را از دست داده بودید

در نقد کاری سیستم اداری استان با توجه به اعتبار بیطرفی خیلی بیشتر میتوانستید اثرگذاری داشته باشید

ولی در ذهن میاید که تا حدودی ملاحظه گری کردید .

ولی ملاحضه گری را نه چون تا آخرین نفس یزدفردا در نقد هیچ کس ملاحظه گری نخواهد کرد حتی خود یزدفردا !!!

البته اگر نفس نداشتنمان را به ملاحظه گری تعبیر نفرمایید خیلی ممنون می شویم !!!!ولی هیچ نقدی بر دستگاههای دولتی را سانسور نکردیم و نخواهیم کرد !!!

قطعا باز نفسی تازه به یزدفردا خواهد دمید و یزدفردا را در جایگاه واقعی خود خواهید دید !!

چون یزدفردا به هیچ مقام و فردی فروخته  نشده و نخواهد شد چون یزفردا متعلق به هیچ کس نیست و نخواهد بود یزدفردا متعلق به تمامی فرداییانی است که در طول 12 سال گذشته آن را زنده نگه داشته اند .

  یزدفردا تا زنده است  شاید مشکل تنفسی پیدا کند  اما اکسیژنش به فرداییانی بند است که همیشه زنده و نفس دارند .

در پایان  یزدفردا مدیون تمامی کسانی که است یک کلمه مطلب و نظر شان را در آن انعکاس داده اند .

زنده و پاینده باشد

انشالله