زمان : 17 Farvardin 1396 - 15:36
شناسه : 135356
بازدید : 3764
مبنای عمل در انتخابات «قانون» است استاندار یزد: مبنای عمل در انتخابات «قانون» است استاندار یزد در همایش هیئت‌های نظارت بر انتخابات بابیان اینکه ملاک عمل همۀ مسئولان برگزاری انتخابات مشترک است؛ گفت: هنگامی‌که مبنای عمل در انتخابات «قانون» عنوان می‌شود به این معناست که چارچوب کار مشخص است و «سلیقه» مبنای عمل نیست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «سید محمد میرمحمدی» 17 فروردین، در همایش هیئت‌های نظارت بر انتخابات دوازدهمین دورۀ ریاست جمهوری که در سالن باقرالعلوم یزد برگزار شد، اظهار امیدواری کرد که با تعامل سه هیئت برگزاری انتخابات، زمینه‌های رقم خوردن حماسه‌ای شایسته در کشور فراهم شود.
استاندار یزد در این جلسه گفت: هدف هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی در انتخابات پیش رو رقم خوردن انتخاباتی باشکوه و با حضور مؤثر مردم است؛ به‌گونه‌ای که به اقتدار ملی کشور، قدرت و استحکام نظام، پیشرفت‌های ملی و بین‌المللی و یأس دشمن منجر شود.
میرمحمدی بابیان اینکه کشور ازنظر سلامت، امنیت انتخابات و مشارکت بالای مردم رتبۀ خوبی در دنیا دارد، گفت: ملت بزرگ ایران می‌خواهند حماسه‌ای بیافریند که بتواند در دنیا درخشش بالایی داشته باشد و در این میان، نقش هیئت‌های نظارت، اجرایی و بازرسی انکار ناشدنی است.
وی افزود: هیئت‌های نظارت حافظ حماسۀ مردم هستند که با نظارت دقیق‌ به نشاط حماسۀ انتخابات می‌افزایند و هیئت‌های اجرایی نیز حافظان حق‌الناس و آرای مردم و سلامت انتخابات هستند.
استاندار یزد با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر اهمیت انتخابات، خاطرنشان کرد: هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی باید بر اساس «قانون» عمل کنند پس هنگامی‌که قانون به میان می‌آید به این معناست که چارچوب کار مشخص است و سلیقه مبنای عمل نیست.
میرمحمدی یکی از وظایف هیئت‌های سه‌گانه را حفظ حرمت مردم بیان کرد و گفت: حفظ حریم مردم به‌ویژه در نوع برخوردها یکی از وظایف عوامل برگزاری انتخابات است که باید در نظر داشت تا حرمت افراد حفظ شود.
وی تعامل هیئت‌های سه‌گانه در انتخابات گذشته را تجربۀ مثبت انتخابات گذشته عنوان کرد و این توصیه را ارزشمند دانست که عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی باوجود آگاهی به قوانین بازهم در نشست‌ها؛ قوانین و مقررات را مرور کنند.
استاندار یزد «خوش‌بینی» را یکی از نیازهای جوامع بشری عنوان و بیان کرد: برداشتن عینک بدبینی یکی از نقاط قوطى است که موجب همکاری و همدلی و تعامل بین همۀ مجموعه‌های استان خواهد شد.
میرمحمدی اظهار امیدواری کرد که با هم‌فکری و هم‌اندیشی و تعامل شاهد برگزاری انتخاباتی شایسته و زیبنده باشیم.
 وی گفت: مشارکت حداکثری نشان‌دهندۀ اتحاد و انسجام و نفوذناپذیری کشور است که باید تلاش کرد در صورت ممکن فضای مشارکت در کشور فراهم شود.
استاندار یزد با اشاره به روی کار آمدن رئیس‌جمهوری غیرقابل‌پیش‌بینی در آمریکا، تأکید کرد: در شرایطی که رئیس‌جمهوری آمریکا مسائلی عنوان می‌کند که چندان در سطوح انسانی جایگاهی ندارد، شایسته است ملت ایران با حضور در انتخابات نفوذناپذیری و اقتدار خود را به دنیا نشان دهد.
مسئول دفتر شورای نگهبان و رئیس هیئت نظارت انتخابات ریاست جمهوری در استان نیز در این جلسه گفت: انتخابات یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است و عوامل برگزاری انتخابات باید توجه کنند تا هیچ استفاده‌ای از امکانات دولتی و فضاهای دولتی به نفع کاندیداها نشود.
«حجت‌الاسلام سید ناصر محمدی » گفت: دخالت عوامل اجرایی برگزاری انتخابات به نفع کاندیداها نیز طبق قانون ممنون است.
گفتنی است در این همایش ضمن سخنرانی مسئولان استان در امور انتخابات، آیین‌نامه‌ها و قواعد و قوانین برگزاری انتخابات توسط اعضای هیئت نظارت بررسی شد.