زمان : 17 Farvardin 1396 - 16:05
شناسه : 135357
بازدید : 4620
آمادۀ همکاری با استان یزد در همۀ زمینه‌ها هستیم معاون نخست‌وزیر مجارستان: آمادۀ همکاری با استان یزد در همۀ زمینه‌ها هستیم معاون نخست‌وزیر کشور مجارستان در دیدار با استاندار یزد بابیان اینکه یزدی‌ها تاریخ مشترک 1000 ساله با مجارستانی‌ها دارند و نقش مهمی در ادارۀ کشور مجارستان داشته‌اند، گفت: آمادۀ همکاری با استان یزد در همۀ زمینه‌ها به‌ویژه در زمینه گردشگری هستیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «ژولت شمین» در نشست دوجانبه با استاندار یزد بیان کرد: موجب افتخار است که در استان و شهر زیبای یزد حضور دارم چراکه یزدی‌ها تاریخ مشترک هزارساله با مجارستانی‌ها دارند.
وی ادامه داد: یزدی‌ها نقش مهمی در ادارۀ کشور مجارستان دارند و آمادۀ همکاری با جمهوری اسلامی ایران و استان یزد در همۀ حوزه‌ها به‌ویژه در زمینه صنعت توریسم و گردشگری و انرژی خورشیدی و هسته‌ای هستیم.
معاون نخست‌وزیر مجارستان افزود: مردم مجارستان بسیار علاقه‌مند به سفر به استان یزد هستند تا با هویت‌های تاریخی و مردم این استان آشنا شوند و گنجینۀ ارزشمند فرهنگی یزد را از نزدیک مشاهده کنند.
«شمین» با اشاره به اینکه مجارستانی‌ها تنها ملت آسیایی در قارۀ اروپا هستند؛ گفت: جاذبه‌های طبیعی مجارستان ازجمله چشمه‌های آب گرم و آب‌های معدنی می‌تواند برای ایرانیان بسیار جذاب باشد.
وی خاطرنشان کرد: دولت مجارستان آمادگی گسترش همکاری با جمهوری اسلامی ایران و گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را دارد و مقامات ارشد مجارستان احترام زیادی به سیاست‌های تعاملی در روابط خارجی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران قائل هستند.
معاون نخست‌وزیر مجارستان با اشاره به اینکه مردم و دولت مجارستان باافتخار منتظر میزبانی از ریاست جمهوری و هیئت همراه ایشان هستند؛ ادامه داد: چارچوب همکاری‌های بین دو کشور را تصویب کرده‌ایم و در مورد قانون جلوگیری از اخذ مالیات مضاعف در هر دو کشور به توافق رسیده‌ایم.
«ژولت شمین» یادآور شد: هزار و 400 نفر دانشجوی ایرانی در رشته‌های مختلف در مجارستان در حال تحصیل هستند و چهار هزار نفر نیز فارغ‌التحصیل شده‌اند، همچنین تعدادی از دانشجویان مجارستانی نیز در ایران تحصیل می‌کنند. باید تأکید کرد که دانشجویان دو کشور سفیران فرهنگی ایران و مجارستان محسوب می‌شوند.
معاون نخست‌وزیر مجارستان در پایان سخنان خود از استاندار یزد و مسئولان استان برای میزبانی و مهمان‌نوازی شایسته از هیئت مجارستانی تقدیر و تشکر کرد.