زمان : 19 Farvardin 1396 - 09:49
شناسه : 135375
بازدید : 4050
رشد دورقمی اقتصادی از دستاوردهای دولت است/دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته مشغول آواربرداری اقدامات دولت قبل بود وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یزد: رشد دورقمی اقتصادی از دستاوردهای دولت است/دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته مشغول آواربرداری اقدامات دولت قبل بود وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست انعقاد تفاهم‌نامه‌های کسب‌وکار و اشتغال پایدار در استان یزد گفت: دولت تدبیر و امید قدرت خرید مردم را افزایش داده و رشد دورقمی اقتصادی ازجمله دستاوردهای دولت علی‌رغم تمام تنگناها و مشکلات بوده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «علی ربیعی» در نشست انعقاد تفاهم‌نامه‌های کسب‌وکار و اشتغال پایدار (طرح تکاپو) که جمعه‌شب 18 فروردین‌ماه با حضور وزیر ارتباطات و فنّاوری اطلاعات، استاندار یزد و جمعی از مسئولان استان در تالار اندیشۀ استانداری برگزار شد، دولت تدبیر و امید را دولتی همراه با عقلانیت و مدارا و دولتی کم‌صدا و پُرکار عنوان کرد.
وی بابیان اینکه در هفته‌های پایانی و منتهی به انتخابات ریاست جمهوری عده‌ای غیرمنصفانه به‌نقد دولت می‌پردازند، بیان کرد: این افراد به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در مردم هستند و لازم است دستاوردهای دولت یازدهم به اطلاع مردم برسد تا بدانند این دولت در چه شرایطی شروع به فعالیت کرد و اگر اقدامات دولت تدبیر و امید نبود اکنون وضع زندگی مردم چگونه بود.
ربیعی با اشاره به اینکه دولت قبل بیکاری تجمعی را برای مردم به ارمغان آورد، ادامه داد: در دولت گذشته قدرت خرید مردم 30 درصد کاهش یافت و این در حالی است که در این دولت قدرت خرید مردم 30 درصد افزایش‌یافته چراکه افزایش قدرت خرید مردم از اولویت‌های مهم و جدی دولت بوده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سال گذشته سالی بود که دولت تدبیر و امید پس از سه سال که مشغول آواربرداری اقدامات دولت قبل بود به تعادل رسید و امسال سال شکوفایی و جهش است.
وی خاطرنشان کرد: این دولت در اخذ مالیات و تأمین اجتماعی بیشترین همکاری را با بخش صنعت و تولید داشته و ارزش دفترچه بیمه تأمین اجتماعی در دولت یازدهم 500 درصد افزایش داشته است.
ربیعی ادامه داد: در سال 92 به مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی 20 هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت شد که این رقم در دولت یازدهم و در سال 95 به 42 هزار میلیارد تومان رسید.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به دستاوردهای دولت در بخش کشاورزی نیز گفت: شاهد اشتغال پایدار و تثبیت اشتغال در بخش کشاورزی در این دولت بودیم و درحالی‌که 3 هزار میلیارد تومان گندم از کشاورزان در سال 92 خریداری شد، این رقم در سال 95 به 15 هزار میلیارد تومان رسید.
وی کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال به‌ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را از دیگر دستاوردهای مهم دولت دانست و بیان کرد: دولت تدبیر و امید برای سال 96 شعار " پیش به‌سوی یک‌میلیون شغل جدید " را در دستور کار خود قرار داده و این در حالی است که در این دولت نرخ مشارکت مردم و بخش خصوصی در بخش تولید و صنعت علی‌رغم تمام تحریم‌ها و دشواری‌ها 3 درصد افزایش‌یافته است.
ربیعی بابیان اینکه در استان یزد نیز با حمایت‌های استاندار و مقامات استان کارهای بسیار خوبی درزمینه ایجاد اشتغال انجام‌شده است، اظهار امیدواری کرد: نرخ بیکاری استان 8 دهم درصد نسبت به سال گذشته بهبود یابد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان سخنان خود بابیان اینکه دولت تدبیر و امید به دنبال رفع و ریشه‌کنی فقر به‌صورت عقلانی و منطقی است و از اقدامات فریبنده و ظاهرسازی به‌طورجدی پرهیزکرده است، گفت: امیدواریم مسیر عقلانیت، سخت‌کوشی و مدارا که در دولت تدبیر و امید موردتوجه قرار گرفت، سال‌های سال تداوم داشته باشد.
گفتنی است در این نشست 26 سند همکاری در قالب تفاهم‌نامه‌های کسب‌وکار و اشتغال پایدار (طرح تکاپو) در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با عنوان 70 پروژه به ارزش ریالی 2200 میلیارد ریال به امضا رسید که موجب ایجاد اشتغال 6 هزار و 649 شغل مستقیم در مدت 2 سال در استان خواهد شد.