زمان : 20 Farvardin 1396 - 14:12
شناسه : 135456
بازدید : 3812
بازديد مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري از مركز پژوهش‌های خورشيدي يزد بازديد مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري از مركز پژوهش‌های خورشيدي يزد مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري از مركز پژوهش‌های انرژي خورشيدي يزد بازديد و بر استفاده از انرژی‌های پاك مانند انرژي خورشيدي تأکید كرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ «مجيد جواديان زاده » در بازديد از مركز پژوهش‌های خورشيدي يزد گفت: تجربه توسعه در دهه‌های اخير نشان می‌دهد كه دانش بومي و شرايط محيطي، نقشي محوري در توسعه كشورها بر عهده دارد .
وي ادامه داد: توسعه بدون در نظر گرفتن مسائل و ملاحظات اجتماعي پايدار نخواهد بود و درنهایت به ضد خودش تبديل می‌شود.
مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري افزود: خوشبختانه همان‌طور كه استان يزد در دوره‌های گوناگون توسعه در كشور پيشگام بوده، امروز نيز با توجه ويژه به انرژی‌های نو اين پيشگامي و زمان‌شناسی را حفظ كرده است. جواديان زاده خاطرنشان كرد: استفاده از انرژی‌های پاك مانند انرژي خورشيدي و همچنين بهینه‌سازی و بهره‌وری مصرف انرژي، بهترين واصلی‌ترین راهكار براي كاهش مصرف سوخت‌های فسيلي است كه اين امر علاوه بر کاهش آلودگي محیط‌زیست می‌تواند در حفظ منابع انرژي براي نسل‌های آينده سهم مؤثری داشته باشد.
مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري لزوم تعامل و گفتگوي بيشتر حوزه‌های اجتماعي و فني و صنعتي را يادآور شد و گفت: امروز در اين حوزه نوعي گسست وجود دارد و لازم است اين هم‌نشینی و هم‌اندیشی‌ها بيشتر انجام شود تا مباحث مربوط به برنامه‌های توسعه استان به‌صورت جامع‌تری طراحي و اجرا گردد.
گفتني است در ابتداي اين نشست شريف يزدي، مدير مركز پژوهش‌های خورشيدي گزارشي از برنامه‌ها و اقدامات اين مركز را ارائه نمود.