زمان : 21 Farvardin 1396 - 12:55
شناسه : 135473
بازدید : 4392
تعاون در کار نیک و همکاری نکردن در کار شر؛ ویژگی حاکم مقتدر تاریخ اسلام پیام استاندار یزد به مناسبت ولادت اميرالمومنين (ع) و روز پدر؛ تعاون در کار نیک و همکاری نکردن در کار شر؛ ویژگی حاکم مقتدر تاریخ اسلام استاندار یزد در پیامی به مناسبت ولادت اميرالمومنين، حضرت علی(ع) و روز پدر بیان کرد: تعاون در کار نیک و دوری از همکاری در کار شر؛ ویژگی حاکم جوان‌مرد، نرم‌خو و مقتدر تاریخ اسلام است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، مشروح پیام «سید محمد میرمحمدی» به مناسبت فرآرسیدن ولادت امام علی(ع) و روز پدر به این شرح زیر است:

کعبه مفتخر است سحرگاه 13رجب سال سی ام عام الفیل، برای اولین و آخرین بار، زادگاه یکی از فرزندان آدم باشد.
فردی که توانست در طول عمر بابرکت و پربارش در عین بندگی برای معبود یکتا، از هر تعلق دیگری رها باشد؛ در عین وارستگی از مطامع دنیا، برای آحاد مردم جامعه‌اش نفع و حلال دنیا را ایجاد کرده و خواستار باشد؛ در عین آزادگی از هر هوای نفس، در قید خدمت به مردم و نوع‌دوستی باشد و در عین جوان‌مردی و نرم‌خویی در بین بندگان خدا، حاکمی مقتدر در اجرای دستورات الهی باشد.
«ابوتراب» 63سال بر این خاک زندگی کرد اما نگذاشت جان آسمانی¬اش به ناپاکی¬های زمینی آلوده شود، او پیشوایی بود که خود،  بیش از همه به دستورات دین و قرآن عمل کرد.
«ابالحسن» در میان ابنای بشر و همچون ایشان به ساده‌ترین وجه ممکن زیست و با سیره عملی خود نشان داد که امام و پیشوای جامعه دست نیافتنی نیست که نتوان او را الگو قرار داد و نتوان همچون او نبود.
«مرتضی» عصاره جان مصفایش را در جام وصیت‌نامه ناب‌اش ریخت و به کام فرزندان و همه کسانی که وصیت‌نامه‌اش را دریافت می‌کنند، نوشاند.
مطلع و آغازگر این منشور و دستور زندگی پس از حمد و ثنای الهی، ادای شهادتین و فرستادن درود بر محمد مصطفی و خاندان پاکش و نیز توصیه به رعایت پرهیز از کژی‌ها در راه خدا، این است که :
«مسلمان» بمیرید.
«ولّی خدا»  گام اول «مسلمانی» را «اصلاح ذات‌البین» یا همگرایی و وحدت دل‌های مردمان و تلاش در راه ایجاد این وحدت دانسته است و "فساد ذات البین" که همانا تفرق و جدایی و چند دستگی‌هاست را موجب فساد ایمان و جامعه خوانده و راه فائق آمدن بر این فساد را توکل بر خدا می‌داند.
«علی علیه السلام» نوع دوستی به انسان را در حد اعلی در زندگی خود نشان داد و در همۀ گفتار و کردار شریفش آن را در اولویت قرار داد و عین دین دانست. او بر رسیدگی به خویشان، یتیمان، همسایگان، فقرا و مستمندان، زنان و ضعیفان تأکید کرده است.
علی(ع) عمل به قرآن و مراقبت از صوم و صلات و ادای زکات را راه رستگاری و پیمودن راه خداجویی و مردم‌دوستی دانسته و دفاع از مظلوم و امر به معروف و نهی از منکر را چارۀ برحذر ماندن جامعۀ بشری از فساد حاکم ظالم و راه عدم تسلط بدان برجامعه ترسیم می‌کند. حسن ختام این وصیت‌نامۀ مانا و منشور زندگی، باز هم خوش‌خلقی و خوش‌رفتاری با دیگران، تعاون و همکاری در کارهای نیک و دوری از همکاری در کارهای شر و احتراز از پراکندن دشمنی و تفرقه در بین مردم می¬باشد.
بنده با ابراز ارادت به پیشگاه آن امام سلیم و کریم، صمیمانه زادروز شعف برانگیز و خجستۀ آن ولّی خدا را به همۀ شیعیان و مسلمانان و همۀ انسان‌ها به‌ویژه مردم خوب و خداجوی استان دارالعباده یزد شادباش می‌گویم.
خاضعانه از پیشگاه حضرت پروردگار می‌خواهم با ارادۀ لایزالش، نسیم روح‌انگیز سیره گفتار و شیوه کردار آن پیشوای بزرگ، بر دل و جان همه ما وزیدن گیرد و با عنایت گسترده‌اش بتوانیم گلعذاری علوی و بهشت‌گونه را برای خود و جامعه فراهم آوریم.