زمان : 23 Farvardin 1396 - 05:01
شناسه : 135500
بازدید : 4876
واردات کالاهای دارای مشابه داخلی محدود شود آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار شهردار یزد و جمعی از معاونان شهرداری واردات کالاهای دارای مشابه داخلی محدود شود
 

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار شهردار یزد و جمعی از معاونان شهرداری با وی، با اشاره به نام‌گذاری امسال به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار داشت: لازم است نسبت به تولید آن هم نه به روی کثرت و کمیت بلکه از لحاظ افزایش کیفی تولیدات تلاش ویژه‌ای انجام دهند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه اگر کیفیت محصولات تولید داخل افزایش یابد بازار از اجناس داخلی پر می‌شود گفت: موضوع بعدی در ارتباط با تولید نوآوری در ارتباط با محصولاتی است که در حال حاضر در کشور تولید نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نخبگان و جوانان باید نسبت به بررسی و تلاش در زمینه ساخت محصولاتی که به کشور وارد می‌شود اقدامات لازم را انجام دهند و دولت هم از آنها حمایت کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد واردات کالاهای مختلف به کشور را به سه قسمت تبدیل کرد و گفت: بخش اول واردات مربوط به کالاهایی است که در کشور تولید می‌شود که باید نسبت به محدود شدن واردات این نوع کالاها به صورت جدی وارد شویم.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه دو گروه بعدی مربوط به کالاهایی است که در داخل کشور تولید نمی‌شود، گفت: یک سری از این کالاها اصلا به درد ما نمی‌خورد که باید کلا این نوع کالاها را کنار بگذاریم.

ناصری یزدی با تاکید بر اینکه سومین گروه از کالاهای وارداتی، کالاهایی است که مورد نیاز ما هست ولی در داخل کشور تولید نمی‌شود، تصریح کرد: لیست این کالاها باید از گمرک تهیه و با بهره‌گیری از ظرفیت بالای نخبگان داخلی، نسبت به تولید این اجناس اقدامات لازم را انجام دهیم.

رئیس شورای مرکزی حوزه علمیه یزد با بیان اینکه در ارتباط با تولید یک قاطعیت باید وجود داشته باشد، گفت: قاطعیت ما نباید به اذیت کردن افراد منجر شود ولی حتما باید در تولید به صورتی قاطع باشیم که همه به مسئولیت خود در ارتباط با تولید با کیفیت و مناسب اقدام کنند.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه استان یزد با بیان اینکه جدی بودن در کار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: در ارتباط با تولید باید گروه‌هایی تشکیل شود تحت عنوان گروه‌های مشاوره و این افراد با حضور در صنایع مختلف نسبت به شناسایی ظرفیت‌ها و مشکلات آنها اقدام کرده و راهکارهای پیشرفت را به آنها ارائه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از کالاهای داخلی کیفیت خوبی ندارند، گفت: در حال حاضر در بین بسیاری از بخش‌های دولتی و غیر دولتی فرهنگ سودمحوری وجود دارد و اقدامات در حوزه‌هایی انجام می‌شود که سود بیشتری داشته باشد.

ناصری یزدی با تاکید بر اینکه لازم است فرهنگ کیفیت بالای محصولات و توجه به سود بر اساس فروش بیشتر در جامعه ایجاد شود، عنوان کرد: اگر این نهضت در کشور ایجاد شود که نسبت به افزایش کیفیت محصولات اقدامات لازم را انجام دهیم، زمینه پیشرفت کشور با سرعت بسیار زیادی فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: خداوند متعال از نیات تمام انسان‌ها آگاه است و اگر ما در تولیدات و فعالیت‌هایمان کم کاری کنیم یا کار بی کیفیت انجام دهیم، شاید کسی متوجه آن نشود ولی خداوند برکت را از فعالیت‌ها و زندگی ما می‌گیرد.

امام جمعه یزد بر ضرورت استفاده از مشاوران تخصصی در اجرای پروژه‌ها به ویژه در حوزه عمرانی تاکید کرد و گفت: در صورتی که از ظرفیت مشاوران استفاده لازم صورت گیرد و جوانب امر به خوبی دیده شود، جلوی مشکلات گرفته می‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه استان یزد بر ضرورت معنوی شدن فضای شهر تاکید کرد و گفت: گروه‌هایی که برای کار تبلیغی وارد می‌شوند باید به گونه‌ای صورت گیرد که جنبه‌های معنوی داشته باشد و مردم را به موارد بی‌ارزش و بعضا نامناسب متوجه نکند.

ناصری یزدی با اشاره به اینکه مسافرانی که به صورت خانوادگی وارد یزد می‌شوند به این دلیل یزد را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند که این شهر از معنویت بالایی برخوردار است و می‌توانند تعطیلات و مسافرت خود را بدون مشکل دنبال کنند.

با اشاره به اینکه اقداماتی که در ارتباط با زیباسازی و رفاه شهر انجام می‌شود باید ابتدا برای استفاده مردم یزد و بعد از آن برای گردشگران خارجی، گفت: متاسفانه برخی افراد برای اینکه بتوانند جلب نظر گردشگران خارجی را داشته باشند، رفاه مردم یزد را با مشکل روبه‌رو می‌کنند.