زمان : 24 Farvardin 1396 - 11:50
شناسه : 135524
بازدید : 6196
بازدید بهداشتی بیش از 2900 مرکز تولید، فراوری و عرضه فراورده های خام دامی در راستای طرح ضربتی تشدید و کنترل نظارت های بهداشتی دامپزشکی استان یزد ویژه ایام نوروز صورت گرفت: بازدید بهداشتی بیش از 2900 مرکز تولید، فراوری و عرضه فراورده های خام دامی مدیر کل دامپزشکی استان یزد گفت: با توجه به اینکه یکی از پایه های اساسی تشکیل دهنده سبد غذایی خانوار، مواد پروتئینی مخصوصا با منشاء دامی است و از آن جا که در طول مناسبت ها بویژه در ایام عید مصرف این مواد افزایش می یابد همه ساله اداره کل دامپزشکی استان یزد اقدام به اجرای طرح ضربتی تشدید و کنترل نظارت های بهداشتی ویژه ی نوروز می نماید.

مدیر کل دامپزشکی استان یزد گفت: با توجه به اینکه یکی از پایه های اساسی تشکیل دهنده سبد غذایی خانوار، مواد پروتئینی مخصوصا با منشاء دامی است و از آن جا که در طول مناسبت ها بویژه در ایام عید مصرف این مواد افزایش می یابد همه ساله اداره کل دامپزشکی استان یزد اقدام به اجرای طرح ضربتی تشدید و کنترل نظارت های بهداشتی ویژه ی نوروز می نماید. در همین راستا در ایام نوروز از 2900 مرکز تولید، فراوری و عرضه فراورده های خام دامی بازدید بهداشتی به عمل آمد.

دکتر حدادزاده خاطر نشان کرد: در طی این بازدید ها روزانه 13 اکیپ متشکل از کارشناسان دامپزشکی از ساعت 8 صبح الی 20 به بازدید از مراکز تحت پوشش از قبیل کشتارگاه ها، مراکز بسته بندی، رستوران ها و فروشگاه های پروتئینی و نیز خودروهای ویژه ی حمل فراورده های خام دامی پرداخته و کیفیت رعایت نکات بهداشتی را در آن ها مورد بررسی قرار دادند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: در طی این ایام بیش از 4200 مورد بازرسی بهداشتی صورت گرفت و بیش از 4200 کیلوگرم فراورده های خام دامی که قابلیت مصرف انسانی نداشت از دسترس عموم مردم خارج و معدوم گردید.

وی در پایان از همشهریان عزیز خواست هرگونه خرید فراورده های خام دامی را از مراکز معتبر انجام دهند و باتوجه به اینکه تمامی فراورده های متعلق به طیور در بسته بندی عرضه مي شود از فراورده هایی که خارج از بسته بندی می باشند خودداری نمایند و در صورت مشاهده مراتب را به شبکه های دامپزشکی شهرستان ها اطلاع دهند