زمان : 24 Farvardin 1396 - 17:53
شناسه : 135550
بازدید : 4830
نانوائی‌های استان بهترین خدمات را در نوروز به مردم و مسافران ارائه دادند استاندار یزد: نانوائی‌های استان بهترین خدمات را در نوروز به مردم و مسافران ارائه دادند استاندار یزد در کارگروه آرد و نان استان گفت: با بازدیدهای محسوس و نامحسوسی که در ایام نوروز از نانوائی‌های استان داشتم و به گفتۀ مسافران نوروزی که با آن‌ها صحبت شد، نانوائی‌های استان در ایام عید و تعطیل بهترین نان و خدمات را به مردم و مسافران نوروزی ارائه دادند که شایسته تقدیر است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «سید محمد میرمحمدی» در کارگروه آرد و نان استان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعۀ منابع استانداری و جمعی از مسئولان استان در سالن زنده‌یاد حمیدیا استانداری برگزار شد، بیان کرد: کیفیت و بهداشت نان برای استان حائز اهمیت است و سلامت مردم یزد در گروی نان مورداستفاده است.
وی ادامه داد: لازم است کارگروه آرد و نان استان نظارت خود در این حوزه قوی‌تر وجدی‌تر کند.
میرمحمدی بابیان اینکه ذائقۀ مردم یزد مصرف نان تنوری را ترجیح می‌دهد، گفت: باید در این رابطه نیز فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام شود تا مردم با آگاهی خود انتخاب کنند که چه نانی برای سلامت آن‌ها مناسب و کدام نان کیفیت لازم را ندارد.
استاندار یزد افزود: با نظارت و مدیریت صحیح و استفاده از قوانین و مقررات نباید اجازه دهیم نانوائی‌های غیرمجاز فعالیت کنند و ضروری است اگر تخلفی در این صنف مشاهده می‌شود چون با سلامت مردم در ارتباط است با متخلّفان برخورد جدی انجام شود.
رئیس کارگروه آرد و نان استان در پایان سخنان خود بر لزوم آموزش نانواها نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و پخت نان باکیفیت تأکید کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و دبیر این کارگروه نیز در این نشست گفت: کارگروه آرد و نان استان در سال گذشته 437 مورد مصوبه داشته است و در حال حاضر هزار و 255 نانوائی آزاد پز و یارانه‌ای در استان فعالیت می‌کنند.
«محمدرضا علمدار یزدی» خاطرنشان کرد: اتخاذ تدابیر لازم برای عدم صدور بی‌رویۀ پروانۀ کسب نانوائی‌های یارانه‌ای، برقراری تعادل در سهمیه آرد واحدهای نانوائی که مازاد سهمیه داشتند و کنترل و نظارت جدی بر حمل آرد در استان ازجمله مهم‌ترین اقدامات کارگروه آرد و نان استان در سال 95 بوده است.
«علیرضا جلالی» معاون فرماندار یزد نیز گزارشی از وضعیت موجود در حوزۀ آرد و نان شهرستان یزد ارائه داد.
گفتنی است در این جلسه دربارۀ نحوۀ صدور پروانۀ کسب در حوزۀ آرد و نان، مسائل و مشکلات این حوزه و چگونگی تأمین آرد و پخت نان تبادل‌نظر شد.