زمان : 24 Farvardin 1396 - 18:58
شناسه : 135552
بازدید : 7282
پیشگیری اولویت قوه قضائیه باشد‌ پیشگیری اولویت قوه قضائیه باشد‌
 

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه دادستان‌های پیشین و جدید یزد، با اشاره به اینکه قوه قضائیه باید در راستای پیشگیری از وقوع جرم حرکت کند، اظهار داشت: دشمن زمینه‌های وقوع جرم را برای جامعه و جوانان ما فراهم می‌کند و ما اگر این زمینه‌ها را مستعد کنیم یا بگذاریم مستعد باشد، دشمن کارش را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه اگر روند به این صورت باشد جوانانمان را از دست می‌دهیم، گفت: باید به جوانانمان علم و آگاهی نسبت به قانون، پیامدهای جرم و اثرات سوءمسائل خلاف قانون را منتقل کرده و زمینه دور شدن آنها از آسیب‌ها را فراهم کنیم.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه نباید به انتظار وقوع جرم و پس از آن محکوم کردن آن باشیم، گفت: لازم است در مدرسه‌ها، فضاهای آموزشی و محیط‌های عمومی رشد عقلی جامعه را بالا برده و به جوانان مصونیتی بدهیم که هر چیزی را بدون دلیل نپذیرند.

ناصری یزدی با اشاره به اینکه اگر تشکیلات قضا نسبت به پیشگیری بی تفاوت باشد، مشکلات بسیار زیاد می‌شود، گفت: در مقابل اگر دستگاه قضا برنامه‌ریزی کرده و با تشکیل گروه‌های متخصص به پیشگیری و جلوگیری از به وجود آمدن آسیب‌های اجتماعی و جرم‌ها بپردازد، بخش زیادی از مشکلات برطرف می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد هر کدام از ما منتظر باشیم تشکیلات دیگری در زمینه پیشگیری قدم بردارد، هیچ حرکتی برداشته نمی‌شود به همین دلیل همه ما باید در این زمینه احساس مسئولیت کرده و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

به گفته استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه استان یزد جوانان ما در معرض آسیب‌های اجتماعی متفاوتی به ویژه در فضاهای مجازی قرار دارند و در صورت عدم پرداختن به این مسائل، مشکلات آنها بسیار بیشتر می‌شود.

وی به ضرورت جایگزین کردن فضاهای مناسب به جای فضای مجازی، گفت: دشمن متاسفانه با سرعت بسیار زیادی در حال حرکت است ولی برخی مسئولان در داخل کشور سرعت بسیار کمی در زمینه مقابله با این موضوع دارند و حرکتی هم که انجام می‌دهند، در قالب انتشار کتاب و قرار گرفتن این کتاب‌ها در کتابخانه‌ها است.

ناصری یزد با تاکید بر اینکه تشکیلات قضا باید به صورت جدی وارد این حوزه شود، گفت: لازم است کارشناسانی در این زمینه تربیت شوند و نسبت به مصون‌سازی جوانان از این آسیب‌ها اقدامات لازم را انجام دهیم.

رئیس شورای مرکزی حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی و مصون‌سازی باید ابتدا در بین مسئولان و مدیران انجام شود، گفت: برخی از مدیران عقل مستقل ندارند و نمی‌توانند خودشان به درستی تصمیم‌گیری کنند و دیگران باید به آنها انتقال فکر و اندیشه بدهند تا تصمیم‌گیری کنند به همین دلیل تحت تاثیر گفته‌های دیگران اقدام می‌کنند.