زمان : 26 Farvardin 1396 - 23:40
شناسه : 135575
بازدید : 5855
استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی جرم است مدیرکل بازرسی استان یزد: استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی جرم است حجت الاسلام طالبی در نشست ستاد پیشگری از وقوع جرم و تخلفات انتخاباتی شهرستان بافق استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی را طبق ماده 598قانون جرم تلقی کرد.

به گزارش کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان بافق؛ نشست ستاد پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات انتخابات در بافق با حضور مدیر کل بازرسی استان، امام جمعه و فرماندار بافق و اعضای هیات های اجرایی، نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان در سالن اجلاس حضرت آیت الله شیخ محمد تقی بافقی فرمانداری برگزار شد.
مدیر کل بازرسی استان یزد با تاکید بر توجه همگان به قانون گفت: بر اساس قانون صرف هرگونه وجه نقد، پول، وقت کارمند یا وسایل اداری برای نفی با تبلیغ کاندیدای ریاست جمهوری، شورای شهر و روستا ممنوع است.
حجت‌الاسلام اکبر طالبی افزود: قانون در ماده 68انتخابات ریاست جمهوری و ماده 62انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بر این موضوع تاکید کرده است .
وی همچنین گفت: صرف هرگونه امکانات دولتی له یا علیه کاندیداهای انتخاباتی مصداق ماده 598قانون جرم محسوب و برخورد قانونی می شود .
مدیرکل بازرسی استان یزد با اشاره به تبلیغات و شایعات در فضای مجازی بیان داشت : با وجود اینکه فضای مجازی یه تکنولوژی مهمی و امکان خوبی است باید توجه بیشتری برای نحوه استفاده از آن مدنظر باشد چرا که از سوی دیگر بسیار خطرناک است.
وی با تاکید بر اینکه  اگر جرم و تخلفی در فضای مجازی انجام شود افزود: تخلفات فضای مجازی قطعا مورد بررسی قرار می گیرد و به عنوان جرم به دادسرا معرفی می شود چرا که دست مسئولان در این زمینه بسته نیست.
طالبی گفت: مواردی هم که تا کنون انجام شده است در فضای مجازی رصد شده و در مراحل بعدی پیگرد قانونی  و در تائید صلاحیت ها و موارد بعد از آن اعمال می شود.
فرماندار بافق در ابتدای این نشست با اشاره به فعالیت های ستاد انتخابات و هیات هات اجرائی، بازرسی و نظارت بر انتخابات مطالبی را بیان داشت.
محمد زاده رحمانی با اشاره به آمادگی کامل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی شهرستان بافق گفت: اقدامات پیشگیرانه و در جهت تحقق عدالت انتخاباتی از رویکردهای مهم ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی شهرستان است.
وی برگزاری انتخاباتی سالم، قانون مند و بی طرف را ملاک عمل مسئولان اجرایی قلمداد کرد و اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا امید، ‌شور و نشاط در مردم از بین نرود و انتخابات در فضای رقابتی سالم در روز 29 اردیبهشت برگزار شود.