زمان : 28 Farvardin 1396 - 15:20
شناسه : 135598
بازدید : 5250
جلسه شورای اداری شهرستان طبس با حضور واعظی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در محل فرمانداری ویژه طبس برگزارشد جلسه شورای اداری شهرستان طبس با حضور واعظی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در محل فرمانداری ویژه طبس برگزارشد

به گزارش خبرنگار یزد فردادر طبس جلسه شورای اداری شهرستان طبس با حضور واعظی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات؛ پرویزی استاندار خراسان جنوبی و امیرحسنخانی نماینده مردم و طلائی فرماندار ویژه در محل فرمانداری ویژه برگزار شد

در این جلسه : طلایی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس گفت:
بزرگترین شهرستان خاورمیانه هستیم و مرکز مواصلاتی کشور دارای موقعیت خاص و ویژه در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در زیرساخت ها در طبس انجام شده ولی برخی موارد هست که نیاز به پیگیری دارد
منطقه پروده بزرگترین منطقه زغالی خاورمیانه است که در بحث زیرساخت ها مشکلاتی وجود دارد.
روستاهای هدف گردشگری در بحث زیرساخت ها و اینترنت مشکل دارند.
دانش آموزان مستعدی داریم که حرف های بسیاری برای گفتن در کنکور دارند در برخی موارد ازجمله تامین تجهیز کلاس های آموزش و پرورش به تجهیزات هوشمند نیازمندهمکاری هستیم.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم مهاجریان گفت: امیدواریم این سفر برکات زیادی برای شهرستان داشته باشد. طبس شهر انقلاب است چراکه در زلزله سال ۵۷ ویران شد و در نظام اسلامی مجددا ساخته شد.
زیرساخت های خوبی از جمله فرودگاه و خطوط ریلی در طبس احداث شده است.
در چند سال پیش در روستاها که میرفتیم مردم مشکلات زیادی را مطرح می کردند ولی اکنون مشکلات کمتر است و یکی از خواسته های آنان اینترنت پرسرعت است.

دکتر امیرحسنخانی نماینده مردم شهرستان های طبس،فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی:
سفر وزیر به این شهرستان ها در برنامه وزیر نبود و فقط قراربود به بیرجند و قائن بروند ولی با صحبت های نا که از ۴ ماه قبل سفر وی به منطقه را پیگیری میکردیم وزیر چند جلسه را کنسل کرد تا به این شهرستان ها سفر کند.
طبس پایتخت زغال کشور است و در سال ۸۴ طرح توسعه ای داشتیم برای معادن که به نتیجه نرسیده و درآینده نزدیک ایجاد می شود بحث اصلی الان نیروگاه زغالی طبس است که امکانات خوبی در منطقه وجود دارد ولی این نیروگاه عملیاتی نشده که این نیروگاه بسیاربسیار مهم است و از وزیر خواست موضوع را با چیت چیان وزیر نیرو مطرح کند.
باتوجه به وسعت شهرستان باید نگاه ویژه ای به اینجا داشت چراکه تراکم جمعیت پایین است‌.
از وزیر می خواهیم باتوجه به اینکه عابدزاده مسیول تکاپو طبسی است اگر وزیر دستور بدهد قطعا وی نیز نگاه ویژه خواهد داشت.

علی اکبر پرویزی استاندار خراسان جنوبی:
در این سفر ۱۱۰ میلیارد از پروژه های وزارتخانه ارتباطات به بهره برداری رسید و در این دولت بقیه نیز به بهره برداری خواهد رسید.
برای خدمت به مردم طبس باید چند برابر دیگر استان ها هزینه کرد تا خدمات حداقلی فراهم شود.
دولت تلاش های خوبی داشته و پیگیری هایی نیز انجام شده که آب طبس از چند مسیر دنبال شده که امیدواریم امسال به نتیجه برسد ازجمله حفر چاه آهکی
کارشناسان خارجی و داخلی مطالعات کسترده ای انجان دادند و امیدواریم امسال اولین چاه آب حفر شود و کارشناسان معتقدند گسل طبس آب خوبی می تواند تامین کند.
نیروگاه زغال سوز طبس سال ها معطل بود که اخیرا توافق شده توانیر آنرا بسازد.
بخش خصوصی اگر سرمایه گذاری کند فرصت خوبی است.
تا کنون یک شرکت نیز درخواست داده است.
امیدواریم پروژه های نیمه تمام راه شهرستان نیز سریعتر به اتمام برسد.
ما هم توجه ویژه ای به طبس داریم و در سفر رئیس جمهور هم صحبتی برای سفر ایشان مطرح شد که با توجه به تکمیل نبودن کارخانه کک قرار شد برای افتتاح کارخانه دکتر جهانگیری به شهرستان سفر کند.