زمان : 30 Farvardin 1396 - 10:21
شناسه : 135628
بازدید : 7731
قفل های شهرک صنعتی طبس در انتظار کلیدهای طلایی قفل های شهرک صنعتی طبس در انتظار کلیدهای طلایی

به گزارش خبرنگاریزد فردا درطبس

قفل های شهرک صنعتی طبس در انتظار کلیدهای طلایی

معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس با جمعی از مسئولین دستگاه های اجرایی مرتبط و مدیر عامل محترم شرکتهای صنعتی خراسان جنوبی و نماینده شرکت برق منطقه ای خراسان در بیرجند و اعضای هیئت مدیره شهرک صنعتی طبس از شهرک صنعتی طبس و واحد های تولیدی خوراک دام و طیور گلشن شرکت تک پودر گلشن (فرآوری مواد معدنی ) تولید کننده مواد معدنی فرآوری شده ،شرکت جهان سم گستر تولید کننده قطعات کولر آبی ، پوشال گیر و غیره و شرکت کارخانجات نساجی ترنج نرگس طبس وشرکت طبس پودر آوران بازدید و طی نشستی مسائل و مشکلات شهرک صنعتی و واحد های تولیدی-صنعتی شهرک توسط آقای ذبیحی مدیر عامل شهرک صنعتی طبس مطرح و تصمیمات ذیل اتخاذ گردید:

1.با توجه به نیاز تامین برق شهرک صنعتی طبس، احداث پست 132 کیلو وات ویژه شهرک صنعتی طبس مطرح و مقرر شد برحسب جلسات و تصمیمات قبلی پیگیری که جناب آقای مهندس طلائی فرماندار ویژه شهرستان طبس خواستار همکاری کلیه دستگاه های اجرایی ذی‌ربط جهت اجرایی شدن آن بودند، بر مساعدت جدی فرمانداری در این امر مهم تاکید کردند.

2.با توجه به سختی آب شهرک صنعتی و وجود یک انشعاب آب شرب 2.5 با ظرفیت محدود در قالب دستگاه های برداشت در شهرک صنعتی، درخواست شد که ظرفیت ماهیانه آب شرب تا 2000متر مکعب افزایش یابد ونیز مقرر شد پیگیری لازم توسط مدیر شهرک صنعتی طبس انجام پذیرد.

3.درخواست تسهیلات شرکت های خوراک دام و طیور و نساجی ترنج نرگس طبس در شهر که مقرر شد توسط مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان جنوبی و مدیران دستگاه های فوق پیگیری نمایند.

4.تسهیلات طرح های توسعه و نوسازی برحسب درخواست هر واحد از طریق اداره صنعت، معدن و تجارت پیگیری گردد و آقای مهندس جرجانی مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان جنوبی نیز اعلام نمودند چنانچه تسهیلاتی ابلاغ گردد در بخش نوسازی مساعدت ویژه خواهد شد.

5.مقرر شد دو نفر نیرو خدماتی جهت نظافت، نگهداری و سایر موارد شهرک صنعتی بر اساس تماس تلفنی فرماندار ویژه شهرستان طبس از طریق شرکت تهیه و تولید مواد معدنی (ایمیدرو) در اختیار شهرک صنعتی طبس بصورت تمام وقت قرار گیرند.

6.مسائل زیرساختی شهرک صنعتی طبس که بیش از 25سال از مهر آن میگذرد و فرسوده و نیاز به تعمیر و بازسازی دارد مطرح و مقرر شد برآورد اعتبار و به فرمانداری اعلام شده تا اقدامات لازم صورت گیرد

7.در خصوص مشکل مخابرات و اینترنت شهرک، بر اساس پیگیری های آقای مهندس جرجانی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی ایشان اعلام نمودند که با شرکت زیر ساخت ها هماهنگی برقرار است و از طریق L_C_P اجرایی و انشاالله تا هفته دولت سال جاری اقدام خواهد شد.

8.خرید محصولات تولیدی بعضی واحد های صنعتی که مصرف داخلی (سطح شهرستان) دارد از قبیل شن که مقرر شد در پی بازدید از شرکت جهان سیم گستر مدیر عامل شرکت از طریق قسمت بازرگانی زغالسنگ پیگیری و مدیر محترم شرکت زغالسنگ طبس اعلام نمودند در صورت تایید محصول، خرید با ترک تشریفات مناقصه انجام خواهد شد.

9.درخواست ایجاد مجتمع فرهنگی رفاهی و ورزشی شهرک صنعتی که مهندس طلائی اعلام کردند با ملاقاتی که با مدیران وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خواهند داشت مذاکره و پیگیری خواهند نمود و نیز ا
آقای مهندس قاسم زاده معاون مدیر کل و رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان هم قول پیگیری تا حصول نتیجه یابی را دادند.

10.در رابطه با سایر موارد مطرح شده بحث و تبادل نظر و مقرر شد مشاغلی که در سطح شهرستان خاص میباشد پیگیری و آنچه در شهرستان اجرایی نباشد از طریق استان پیگیری گردد.

11.در پی معضل ایجاد گردو غبار حاصل از آسیاب خاک های معدنی شرکت طبس پودرآران با توجه به باد غالب از شمال شرقی به جنوب غربی که باعث اثرات مخرب زیست محیطی و اختلال در تولید سایر واحد های تولیدی دارد و در فرایند تولید و عملکرد ماشین آلات و تجهیزات اثرات سوء بر سایر واحد های تولیدی همجوار و ساکنین منطقه دیهشک دارد و مورد اذعان ریاست محترم محیط زیست نیز قرار گرفت، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی، انتقال این واحد به انتهای شهرک صنعتی را خواستار و نیز در این راستا مقرر شد اداره محیط زیست طبس کتبا به مدیریت واحد فوق معضلات مطرح را اعلام و پیگیری نماید تا رفع مشکل شده و پیگیری لازم معمول داشته و نیز از طریق فرمانداری نیز پیگیری لازم صورت گیرد.

12.هماهنگی با بانک های عامل جهت تامین تسهیلات اعتباری برای واحد های فعال و خرید آن صورت گیرد و مقرر شد اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان با هماهنگی مدیر عامل شهرک صنعتی طبس پیگیری و گزارش آن را به فرمانداری اعلام دارند.