زمان : 30 Farvardin 1396 - 09:56
شناسه : 135634
بازدید : 5237
ایجاد اشتغال پایدار در روستاها با آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای بخشدار مرکزی بافق تاکید کرد: ایجاد اشتغال پایدار در روستاها با آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای محمدرضا فتاحی بافقی در نشست دهیاران دهستان سبزدشت، آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای را بهترین گزینه برای اشتغال پایدار در روستاها عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی بخشداری مرکزی بافق؛ به منظور توانمندی سازی روستائیان بخش مرکزی، نشستی با حضور بخشدار مرکزی، رئیس فنی و حرفه ای و دهیاران دهستان سبزدشت بافق برگزار شد.

بخشدار مرکزی بافق با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" توسط مقام معظم رهبری، با تاکید برفراهم کردن زیرساختهای لازم در مناطق روستایی گفت: ارائه آموزش های مورد نیاز برای توسعه مناطق روستایی، مطابق با استعدادها و قابلیت های هر منطقه، از مهم ترین نیازهای کنونی برای توسعه روستایی است.

محمدرضا فتاحی بافقی به ضرورت ایجاد اشتغال پایدار در روستاها اشاره کرد و افزود: به منظور آموزش و توسعه کارآفرینی، فنی و حرفه ای بهترین گزینه برای ترویج آموزش‌های مهارتی در روستاهای شهرستان می باشد.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای امام علی(ع) بافق نیز با اشاره به امکانات مناسب مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان ، گسترش آموزش‌های مهارتی به ویژه در روستاها را با همکاری دهیاران برای توسعه و اشتغال پایدار در روستاها خواستار شد.

کاظم ناظمی افزود: در راستای برنامه ریزی هر چه بهتر جهت مشارکت در توانمند سازی روستاییان، پس از اجرای طرح نیازسنجی آموزشهای روستایی در تمامی دهستان های بخش مرکزی بافق انجام می گیرد.

وی به ظرفیت های مختلف روستاهای بخش مرکزی بافق اشاره کرد و گفت: پرورش ماهی قزل آلا ، کشت گیاهان داروئی، بروز رسانی کشاورزی و توسعه دامپروری نوین را از مهمترین طرح های اشتغال زایی در مناطق روستایی عنوان کرد.