زمان : 14 Ordibehesht 1396 - 13:56
شناسه : 136458
بازدید : 6193
همزمان با هفته گرامیداشت معلم همایش ترنم اندیشه در بافق برگزار شد همزمان با هفته گرامیداشت معلم همایش ترنم اندیشه در بافق برگزار شد فرماندار بافق در همایش ترنم اندیشه که به مناسبت هفته معلم برگزار شد از معلمان به عنوان معیار درستکاری نام برد و گفت: علم تنها جریانی است که پای هیچ کس نمی ایستد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم همایش ترنم اندیشه با حضور امام جمعه و فرماندار بافق ، جمعی از فرهنگیان و مسئولان شهرستان ، خانواده معزز شهدای فرهنگی و پیشکسوتان عرصه علم و دانش در سالن همایش های آهنشهر این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه بافق در این همایش با گرامیداشت و تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم به ابعاد مختلف زندگانی علامه شهید مرتضی مطهری پرداخت و اظهارداشت: دو شاخصه مهم علم و دانش ، شناخت زمان و مبارزات سیاسی در آن مقطع از زمان ، از مهمترین ابعاد زندگانی این شهید بزرگوار می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد سلیمانی در ادامه به بعد سیاسی زندگانی استاد مطهری پرداخت و عنوان داشت: شهید مطهری شخصیتی بود که در تمامی زمینه ها و عرصه ها از جایگاه والایی برخوردار بود که توانست در طول عمر با برکت خویش ارزشمندترین افراد را در دانشگاه و حوزه تربیت کند.

وی پاسخگویی به شبهات در دوران ظلم و ستم شاهنشاهی ،رویایی با مکاتب دروغین آن زمان ، ارتباط تنگاتنگ و صمیمی با حضرت امام خمینی (ره) و یرنامه ریزی استقبال از امام در زمان ورود ایشان به کشور از جمله دستاوردها و برکات زندگانی علامه شهید مطهری بود.

فرماندار بافق نیز در این مراسم با تشکر و قدردانی از زحمات معلمان و گرامیداشت سالروز شهادت علامه شهید مرتضی مطهری از مدارس بعنوان کارخانه های انسان سازی است یاد کرد و اظهار داشت: معلمان در بین آحاد افراد جامعه از جایگاه والایی برخوردارند باعث افتخار است که از زحمات و تلاش های این عزیزان در راستای تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم می کشند تقدیر و تشکر به عمل آوریم.

محمد زاده رحمانی افتخارات امروز جامعه و تمام کسانی که در طول تاریخ این کشور به مدارج بالا رسیده اند را ناشی از تلاشهای معلمان خواند و گفت : معلمان معیار درستکاری هستند سوای مشکلات زندگی موجود اما از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

فرماندار بافق اظها ر داشت: علم جریانی است که پای هیچ کس نمی ایستد و به سرعت در حال پیشرفت می باشد. با پیشرفت علم و اطلاعات و فناوری معلمان نیز باید به روز شوند. باید فرزندانمان علاقمند به تحصیل و یادگیری باشند.

علی اصغر رنجبر، رییس اداره آموزش و پرورش بافق در ابتدای این آیین ضمن گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم گفت : برای اولین بار بعد از برگزاری شورای اداری با حضور مدیران و مسئولان شهرستان به صورت اکیپی در تمامی مدارس از معلمان با اهداء لوح تقدیر از آنان تجلیل شد.

وی از همکاری خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار تقدیر و تشکر کرد. و یادآور شد شرکت سنگ آهن در 35 درصد شراکتی سه مدرسه همکاری لازم را داشته که جای تقدیر و تشکر دارد.

گفتنی است تجلیل و قدردانی از خانواده ۱۰ تن از شهدای والامقام فرهنگی شهرستان 52 بازنشسته فرهنگی، 14 خیر تاثیر گذار و 7 خیر مدرسه سازسابق این اداره و اجرای سرود دسته جمعی دانش آموزان و نونهالان ، قرائت دکلمه و پخش کلیپ از دیگر برنامه های این مراسم بود.