زمان : 04 Khordad 1396 - 08:17
شناسه : 137510
بازدید : 17673
جمهوریت در انقلاب تنها با اسلامیت تکمیل می‌شود جمهوریت در انقلاب تنها با اسلامیت تکمیل می‌شود

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح یزد که به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد، با تاکید بر ضرورت تبیین و بیان اهمیت عملیات فتح خرمشهر برای جوانان، اظهار داشت: خرمشهر دژ بسیار مستحکم عراق شده بود و صدام با تمام توان برای حفاظت از آن تلاش می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر در واقع فتح تمام بخش‌هایی بود که صدام و رژیم بعث عراق از ایران اشغال کرده بود، صدام و حامیانش تمام توان خود را برای حفظ خرمشهر که پایگاهشان شده بود گذاشته بودند چرا این نقطه برای آنها ارزش بسیار زیادی داشت.

امام جمعه یزد ادامه داد: با این وجود خداوند متعال چنان قدرت و عنایتی به نیروهای اسلام عطا کرد که توانستند تمام استحکامات نظامی دشمن را بشکنند و این پیروزی بسیار بزرگ و تاریخی رقم خورد.

ناصری یزدی افزود: در این عملیات بزرگ و خطرناک، هر جایی که نیروهای انقلاب با مشکل مواجه می‌شدند تماسی با امام گرفته می‌شد و ایشان فقط می‌فرمودند که با توکل به خدا به پیش بروید شما پیروز هستید، همین یک جمله امام چنان قوت قلبی به رزمندگان می‌داد که نیروی آنها چندین برابر می‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه الان هم دشمن سعی دارد که به داخل کشور نفوذ داشته باشد، گفت: نفوذ دشمن الان به صورت اقتصادی و فرهنگی است و تمام تلاششان را می کنند که بتوانند برابر این نظام به پیروزی دست پیدا کنند.

وی بیان کرد: الحمد‌الله پس از امام خمینی(ره)، حضور مقام معظم رهبری و درایت ایشان سبب شده که دشمن در تمام فتنه‌ها و توطئه‌هایی که علیه این نظام اسلامی دارد ناکام بماند و نتواند به موفقیت دست پیدا کند.

امام جمعه یزد به تاکیدات مقام معظم رهبری در ارتباط با مقابله با نفوذ دشمن اشاره کرد و ادامه داد: این تدبیر مقام معظم رهبری از ابتدا تا به الان بوده که انقلاب اسلامی در منطقه‌ای با انواع ناامنی‌ها و مشکلات، بدون هیچ مشکل امنیتی روبه موفقیت و پیشرفت حرکت کند.

ناصری یزدی تصریح کرد: الحمدالله ایران ما سرفراز و با اقتدار است که خودش سلاح مورد نیازش را ساخته و تولید می‌کند و هیچ احتیاجی به غرب و استکبار جهانی ندارد، تمام این شایستگی‌‌ها به دلیل پشتیبانی مردم به ویژه جوانان از این نظام است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه ما باید در اسلامیت نظام جدی‌تر باشیم، افزود: نظام ما بر اساس آیات قرآن و دستورات اسلامی حرکت کند و سبک زندگی اسلامی در جامعه ما ترویج شود.

وی خاطرنشان کرد: جمهوریت زمانی کامل می‌شود که با اسلامیت، اخلاق، دین و اعتقاد به خدا تکمیل شود چرا که همه نعمت‌ها و موفقیت‌هایی که ما به دست آورده‌ایم از سوی خداوند به ما ارزانی داده شده است.