زمان : 10 Khordad 1396 - 02:01
شناسه : 137576
بازدید : 11229
اصفهانی ها 54درصد روحانی و40درصد ریسی را انتخاب کردند اصفهانی ها 54درصد روحانی و40درصد ریسی را انتخاب کردند سهم آرای حسن روحانی 54.15 درصد و سهم حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی 40.42 درصد بود.
یزدفردا :استاندار اصفهان: انتخابات در این استان در کمال صحت و سلامت برگزار شد
1396/3/9 سه شنبهاستاندار اصفهان تاکید کرد: انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا در این استان در کمال صحت و سلامت برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور: رسول زرگرپور گفت: پس از شمارش آرا برخی افراد با این ادعا که تعدادی صندوق های رای بویژه در انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اصفهان، باطل شده است قصد حاشیه‌ سازی داشتند.
وی با بیان اینکه رای باطله ماخوذه در همه انتخابات، امری طبیعی به شمار می رود که در همه ادوار انتخابات نیز وجود داشته است، تصریح کرد: در استان اصفهان نه تنها آرای هیچ صندوقی باطل نشد بلکه حتی یک رأی صحیح مأخوذه نیز باطل نشد.
استاندار اصفهان درباره برخی ادعاها مبنی بر کمبود تعرفه در جریان برگزاری انتخابات نیز گفت: ستاد انتخابات استان به همه حوزه های اخذ رای اعلام کرده بود تا درصورت مصرف 70 درصد تعرفه هایی در اختیار آنها قرار گرفته است، اعلام نیاز کنند و بدین سبب هیچگونه کمبود تعرفه در شعبه های رای گیری بروز نکرد.
زرگرپور با اشاره به اینکه کل تعرفه هایی که در اختیار حوزه های اخذ رای قرار گرفت 20 تا 25 درصد بیشتر از شمار واجدان شرایط بود، تاکید کرد: بنابراین تعرفه به اندازه کافی و حتی بیشتر وجود داشت.
وی به آمار تعرفه های استفاده شده در جریان برگزاری انتخابات یاد شده در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: برای انتخابات ریاست جمهوری چهار میلیون و 350 هزار برگ تعرفه در اختیار فرمانداریها قرار داده شد که از این تعداد 2 میلیون و 760 هزار آن مورد استفاده قرار گرفت و یک میلیون و 600 هزار برگه تعرفه نیز بدون استفاده باقی ماند.
استاندار اصفهان اضافه کرد: در استان اصفهان برای هر سه انتخابات 10 میلیون و 870 هزار برگ تعرفه وجود داشت که از این تعداد 7 میلیون و 880 هزار آن مورد استفاده قرار گرفت.
وی با اشاره به آمار استفاده این تعرفه ها، تصریح کرد: در کل 77 درصد برگه تعرفه های ریاست جمهوری، 75.5 درصد از برگه تعرفه های شوراها و 52.5 درصد از برگه تعرفه های انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان و بطور میانگین 72.5 درصد از کل تعرفه ها استفاده شد.
زرگرپور با اشاره به اینکه ستاد انتخابات استان اصفهان نهایت تلاش خود را انجام داد تا همه علاقه مندان به مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری، میاندوره ای مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا تا آخرین لحظات زمان قانونی اخذ رای بتوانند آرای خود را به صندوق ها بیاندازند، خاطرنشان کرد: سه شعبه در شهر اصفهان شامل پل خواجو، میدان نقش جهان و یکی از مساجد شهر با ازدحام جمعیت روبرو بود بر همین اساس از حدود ساعت 16 روز انتخابات به بعد اعلام شد که شهروندان به این حوزه های انتخاباتی مراجعه نکنند.
وی بااشاره به اینکه ستاد انتخابات استان برای تسریع در فرآیند رای گیری از مشارکت کنندگان در شعبه های شلوغ ، پیشنهادهایی را هیات نظارت استان اصفهان ارائه داد، گفت: هیات نظارت استان اصفهان این پیشنهادها را رد کرد.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه یکی از این پیشنهادها وجود 31 شعبه اخذ رای سیار در اصفهان و استفاده از آنها در حوزه های شلوغ بود، گفت: از حدود ساعت 18 روز برگزاری انتخابات، فعالیت این شعبه های سیار پایان یافت.
وی اضافه کرد: ستاد انتخابات استان اصفهان تصمیم گرفت این شعب در حوزه های شلوغ کار خود را ادامه دهند اما این موضوع با مخالفت هیات نظارت استان اصفهان مواجه شد.
زرگرپور میانگین مشارکت مردم استان اصفهان در این انتخابات را 74 درصد اعلام کرد و افزود: سهم آرای حسن روحانی 54.15 درصد و سهم حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی 40.42 درصد بود.
استاندار اصفهان درباره انتخابات شوراها نیز گفت: 566 نفر در 107 شهر استان انتخاب شدند که 89 درصد منتخبان آن مرد و 11 درصد زن هستند و از این شمار 70 درصد افراد جدید و 30 درصد از اعضای قبلی بودند، حدود 74 درصد از منتخبان نیز مدرک لیسانس، فوق لیسانس و یا دکترا دارند.
وی با بیان اینکه در انتخابات شورای روستاها نیز 97 درصد منتخبان مرد و 3 درصد زن هستند، خاطرنشان کرد: 40 درصد از منتخبان فعلی از اعضای قبلی و 60 درصد نیز نفرات جدید هستند، کمتر از 15 درصد از منتخبان نیز مدارک تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و یا دکترا دارند.
زرگرپور درباره شادی مردم پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: با ارتباط مناسبی که با روسای ستاد نامزدها وجود داشت به آنان تاکید کردیم که هرگونه جشنی در محیط بسته برگزار شود، زیرا در محیط باز عده ای که حامی هیچ نامزدی نیستند، کارهای انجام می دهند که به پای جمع گذاشته می شود و ما بیشتر نگران همین افراد بودیم.
وی با بیان اینکه جشن در سراسر کشور در شب پیروزی روحانی بصورت خودجوش بود، افزود: این جشن در اصفهان نیز انجام شد که با کمترین حاشیه همراه بود، اما در شب دوم هر گونه تجمع و جشن در سطح شهر ممنوع اعلام شد و بر همین اساس حتی یک نفر هم بیرون نیامد.
همچنین پیش از این فرماندار شهرستان اصفهان تاکید کرد: آرای هیچیک از صندوق های این حوزه انتخابیه در انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی باطل نشده و اخبار منتشر شده در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در این باره دور از واقعیت است.
احمد رضوانی در گفت وگو با ایرنا تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری، میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا در حوزه انتخابیه اصفهان در کمال صحت و سلامت برگزار شده و این موضوع به تایید هیات اجرایی و هیات نظارت استان اصفهان رسیده است.
وی تصریح کرد: 175 هزار و 639 برگ رای از 964 صندوق انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه باطل اعلام شده است که این تعداد، رای های باطله ماخوذه است.
وی توضیح داد: این برگه های رای باطله بصورت ناخوانا، سفید و یا به نام سایر نامزدهایی که صلاحیت آنها به تایید هیات نظارت نرسیده در صندوق های رای انداخته شده است.
رضوانی با بیان اینکه هیچگونه ابطال رای در انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه انجام نشده است، افزود: کسانی که می خواهند شیرینی و حلاوت انتخابات را تلخ کنند، شایعه ابطال رای در حوزه انتخابیه اصفهان را منتشر کردند.
وی افزود: هیات اجرایی انتخابات میاندوره ای مجلس در حوزه انتخابیه اصفهان متشکل از معتمدان مردم و هر دو جناح سیاسی در جلسه ای مشترک با هیات نظارت استان، آمار آرای ماخوذه، آرای صحیح و آرای باطله ماخوذه که نزد هر دو هیات بوده است را مطابقت کرده اند.
فرمادار اصفهان با رد خبر منتشر شده در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی مبنی بر پیشی گرفتن آرای ' مجید موسویان احمدآبادی ' نماینده مورد حمایت اصلاح طلبان از ' حسن کامران دستجردی ' دیگر نامزد انتخابات میاندوره ای مجلس از حوزه انتخابیه اصفهان در روز شمارش آرا ( شنبه 30 اردیبهشت) گفت: این شبکه ها و یکی دو خبرگزاری غیر رسمی در ظهر روز شمارش آرا با اعلام اینکه مجید موسویان 204 هزار رای و حسن کامران 187 هزار رای کسب کرده اند، از پیروزی موسویان در این انتخابات خبر داده بودند در حالیکه این خبر از اساس صحت ندارد زیرا در طول فرآیند شمارش آرا، میزان اختلاف رای این دو نامزد به بیش از 12 هزار رای نمی رسید و همواره در طول این فرآیند، یکی بر دیگری پیشی می گرفت.
وی تصریح کرد: بر اساس تجمیع آرا که از صندوق های اخذ رای در حوزه انتخابیه اصفهان انجام می شد، در مواردی میزان آرای مجید موسویان در شهر اصفهان از حسن کامران بیشتر بود اما در شرق اصفهان، تعداد آرای حسن کامران قابل توجه بود و این موضوع تا حدودی میزان آرا را به سود کامران تغییر داد.
فرماندار اصفهان اظهارکرد: همه اعضای هیات اجرایی انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه در جریان فرآیند شمارش آرا قرار داشته اند و این فرآیند با نظارت آنها انجام شده است.
در پی ابطال آرای نفر پنجم انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان از طرف شورای نگهبان ،انتخابات میاندوره ای در این حوزه همزمان با پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری برگزار شد.
یک میلیون و 576 هزار و 948 تَن در شهرستان اصفهان واجد شرایط رای دادن بودند که حدود 872 هزار تن از آنها در انتخابات میان دوره ای مجلس شرکت کردند وبا اتمام شمارش آرا حسن کامران برای ششمین بار به عنوان نماینده پنجم اصفهان به مجلس راه یافت.
در نتیجه انتخابات شورای اسلامی کلانشهر اصفهان نیز اعضای لیست امید شامل علیرضا نصر اصفهانی، فتح الله معین نجف آبادی، شیرین طغیانی خوراسگانی، عباسعلی جوادی، کورش خسروی دارانی، اصغر بُرشان، فریده روشن، پورمحمد شریعتی نیا، امیراحمد زندآور، کورش محمدی، مهدی مزروعی سبدانی، نصیر ملت و مهدی مقدری با کسب اکثریت آرا به عنوان اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی این کلانشهر برگزیده شدند.