زمان : 12 Khordad 1396 - 14:21
شناسه : 137705
بازدید : 37390
یاران!‍ دینتان را به‌خاطر سیدعباس نفروشید یاران!‍ دینتان را به‌خاطر سیدعباس نفروشید رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آيينه يزد

دکتر سید عباس پاک‌نژاد برادر شهید دکتر سیدرضا پاک‌نژاد دانشمند محقق و مولف کتاب‌های «اولین دانشگاه و آخرین پیامبر(ص)» و شهید دکتر سید محمد پاک‌نژاد از شهدای 72 تن ساختمان حزب جمهوری اسلامی و از خاندان سادات و مورد احترام علماء و بزرگان و عموم مردم یزد و بسیاری از ایرانیان و مقامات و فعالان سیاسی است. سید عباس پاک‌نژاد در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سمت ریاست‌ بهداری کل سپاه فعالیت می‌نمود و در مهر ماه 1359 به دست نیروهای متجاوز صدام اسیر شد و در مرداد ماه سال 69 بعد از ده سال اسارت همراه با عده‌ای دیگر از آزادگان همیشه سرافراز به وطن بازگشت. در دوره‌های چهارم و پنجم و هفتم نماینده مردم صبور و انقلابی و مؤمن شهرستان یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی بود و در دوره ششم از راه‌یافتن به مجلس بازماند. نیمه‌های شب 29 بهمن 1378 عده‌ای از هواداران که برای اطلاع از نتیجه شمارش آرای مجلس ششم جلوی فرمانداری یزد حضور پیدا کرده بودند اعلام نمودند: پاک‌نژاد رای لازم را کسب نکرده است. نگارنده این سطور با دیگر دوستان که مسئولیت ستاد انتخاباتی ایشان را به‌عهده داشتیم ماجرا را به آگاهی آقای دکتر رساندیم. جناب دکتر سید عباس پاک‌نژاد در حالی که طبق معمول پالتوی خود را روی دست گرفته بود روبروی یاران و طرفدارانی که در محل حضور داشتند و ابراز نگرانی می‌کردند ایستاد و بعد از اظهار تشکر به حاضران گفت: دوستان، آشنایان، همراهان، برادران و خواهران در چند دوره‌ای که از طرف شما مردم مسلمان و متعهد یزد و اشکذر به نمایندگی انتخاب شدم لازم می‌دانم از تمام مردمی که به من یا به کاندیدای دیگری رای داده‌اند سپاسگزاری کنم، موفقیت تمام ایرانیان را از خداوند متعال خواستارم و با تلاوت آیاتی از قرآن مجید توفیق در زندگی را خواست پروردگار منان و بخش اعظم اعتبار و ارزش و آبرویشان را مدیون برادر شهیدشان دکتر سید رضا پاک‌نژاد دانستند و جمله همیشگی را تکرار نمودند که «آبروی من به خاطر نانی است که برادر شهیدم سیدرضا برای من پخته و به یادگار گذاشته است» خواهران و برادران اعضای محترم ستاد! سید عباس پاک‌نژاد دوروی سکه را در زندگی دیده است روزگاری اسیر رژیم بعثی عراق تا دندان مسلح بود و روزی هم در لباس نمایندگی و مورد الطاف و احترام مردم یزد، مقامات و مسئولان کشوری و روحانیون، استدعا دارم با آرامش محل را ترک کنید، راضی نیستم علیه هیچ‌یک از کاندیداها و یا به نفع من حرفی بزنید و «دینتان را به خاطر سید عباس نفروشید».
بعد از اعلام نتیجه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری اظهارات بعضی از علما، خطیبان، فعالان سیاسی و ائمه‌جمعه و جماعات مردم را شگفت‌زده کرده است. ایرانیان شاهد بودند عده زیادی از هواداران سید ابراهیم رئیسی خانه به خانه، روستا به روستا، شهر به شهر، محل به محل، خیابان به خیابان، کوچه به کوچه هفته‌های متوالی تلاش کردند، دوندگی نمودند به این و آن تلفن زدند در هر جلسه سخنرانی مردم را با اتوبوس و مینی‌بوس به محل سخنرانی رساندند با نام مقدس امام رضا(ع) و آستان قدس رضوی نبات و پارچه سبز و بن غذا به عنوان تبرک و تیمن پخش کردند، گروهی را چهار پنج روزه مجانی و یا فقط با اخذ کرایه وسیله نقلیه به مشهد مقدس اعزام نمودند، بین زائران حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) نبات و پارچه سبز و بیسکویت و بن غذای حضرتی توزیع کردند، کاندیدای خود را ابراهیم بت‌شکن نامیدند، دولت شیخ دیپلمات را تا آخر هفته رفتنی می‌دانستند، چند روز مانده به روز رای‌گیری چه نقشه‌هایی که طراحی نکردند و چه تبلیغاتی که به راه نینداختند؟ اکنون که کاندیدای مورد نظر رای لازم را بدست نیاورده آیا بهتر نیست گردانندگان ستادهای انتخاباتی طرفداران را مورد خطاب قرار دهند و بگویند: مناسب است در این انتخابات مردم ایران زمین و نظام و انقلاب را پیروز میدان بدانیم، رقابت‌ها را کنار بگذاریم، برای رای مردم احترام قائل شویم رای حلال و حرام و سیاه و سفید و رای مومنانه و خالص یا غیرمومنانه و غیرمخلصانه و... را وارد ادبیات انتخابات نکنیم و در نهایت رای اکثریت مردم را به سخره نگیریم، نظر شورای نگهبان را بپذیریم و با همگامی و همراهی مشکلات فراوان مملکت را حل کنیم و از دو قطبی کردن جامعه و اختلاف افکنی بین طرفداران این یا آن جلوگیری نماییم. ضمناً حال که اکثریت مردم و هم‌وطنان برنامه‌های حسن روحانی را بر سابقه و روش و مدیریت سید ابراهیم رئیسی ترجیح داده‌اند قانوناً و شرعاً به این پرسش‌ها پاسخ دهیم، آیا رای اکثریت قاطع مردم ایران زمین حرام و سیاه و غیرمومنانه و غیرمخلصانه است؟ آیا قانون مملکت بین رای کارگر، کشاورز، استاد دانشگاه، فرهنگی، اصناف، زن، مرد، فقیر و غنی، معمم و مکلا،‌ مجتهد و فقیه تفاوتی قائل شده است؟ آیا بیان این سخنان شکستن حریم جایگاه با عظمت نمازجمعه نیست؟ آیا خطیب جمعه در آغاز هر خطبه، خود و نمازگزاران را به تقوی توصیه و سفارش نمی‌کند؟ مگر بارها نگفته‌اید سخن و نظر شورای نگهبان در اعلام نتیجه انتخابات قطعی است؟ مگر تاییدیه سخنگو یا اظهارنظر دبیر شورای نگهبان را نشنیده‌اید؟
شگفت‌آورتر سخن حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در همایش اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است که می‌گوید: «وقتی در زمان ستم‌شاهی امام(ره) را دستگیر کردند،‌ احساس تلخی داشتیم، ولی بعد متوجه شدیم که به منفعت نهضت بوده و بعد از تبعید امام(ره) به فرانسه نیز متوجه شدیم که این تبعید باعث شد تا محدوده مرجعیت امام(ره) از جهان تشیع به کل جهان توسعه یابد. رحیمیان با بیان اینکه برخی از دوستان که تجربه کمی دارند فکر می‌کنند در این انتخابات فاجعه‌ای رخ داده است، اظهار داشت: شکستی اتفاق نیفتاده است، رسوایی که تخلفات و دین‌فروشی‌هایی که برای به دست آوردن رأی و خرید رأی به قیمت فروش دین و انقلاب و ارزش‌ها انجام شد، در طرف مقابل ما از اول هم می‌گفتیم که اگر چنانچه نامزدی در مقابل رئیس‌جمهوری مستقر پیروز می‌شد، این یک معجزه بود، چون این طرف 40 روز فرصت تبلیغ داشت ولی طرف مقابل 4 سال دولت و تریبون در دستش بود و همه ابزار قدرت و تبلیغ را در دست داشت. طرف مقابل به هر وسیله‌ای متوسل شده تا حتی آرای سیاه را به خود جذب کند، ولی این طرف روی اصول و ارزش‌ها پافشاری کرده است و 16 میلیون رأی مؤمنانه خالص به دست آورده است. رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با بیان اینکه 16 میلیون عدد کمی نیست، تصریح کرد: امام(ره) وقتی نهضت را شروع کرد 16 نفر هم نداشت و حتی در فیضیه قم نیز امام(ره) را نمی‌شناختند و امام(ره) در چنین فضایی نهضت خود را شروع کرد. رحیمیان با بیان اینکه 16 میلیون رأی در برابر طرف مقابلی به دست آمد که حتی در صدد به دست آوردن آرای سیاه بود،‌ خاطرنشان کرد: البته آن 23 میلیون رأیی که طرف مقابل به دست آورد، متعلق به انقلاب و نظام است و آنها این‌طور تشخیص و رأی دادند و مرزبندی ما بین انقلابی و ضدانقلاب است و آنهایی که غیرانقلابی هستند و یا در مصداق تشخیص اشتباه داشته‌اند را از خودمان می‌دانیم و باید جذبشان کنیم...»(1)
جناب حجت‌الاسلام رحیمیان «این تذهبون»، شما را به کجا می‌برند؟ تناقضات در گفتار خود را چگونه توجیه می‌کنید؟ آیا انصاف است کاندیدایی که با آن همه امکانات و تبلیغات و اعلام حمایت بسیاری از طلاب و ائمه‌جمعه و نمایندگان مجلس خبرگان و شورای اسلامی و دارندگان تریبون‌های رسمی به میدان انتخابات آمده و در بعضی از سفرهای تبلیغی بنابر آنچه در رسانه‌ها منعکس گردید با ده‌ها اتوبوس و مینی‌بوس افراد را به محل مراسم می‌آوردند و آن‌گونه‌که در مناظره گفته شد در هر روستا و شهری همگان شاهد بودند امکانات آستان قدس رضوی برای تبلیغ به نفع آن کاندیدا بکار گرفته می‌شد چگونه به خود حق می‌دهید، سید ابراهیم رئیسی را که نگارنده این سطور نیز به وی احترام می‌گذارد اما بیش از 25000000 نفر از رای‌دهندگان به انتخاب وی «نه» گفته‌اند با جایگاه رفیع مرجعی آگاه و بزرگوار حضرت آیت‌ا... آقا روح‌ا... خمینی(ره) در سال 42 مقایسه نمایید؟ آن هم شخصیتی که مجدد قرن و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است و پشت استکبار شرق و غرب را شکسته و با همراهی و همگامی مردم انقلابی و مبارز و مسلمان ایران با نابودی و درهم پیچیدن رژیم طاغوتی، انقلاب اسلامی ایران را پایه‌گذاری نموده‌اند. آیا مقایسه اکثریت مردم ایران زمین بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی با مردم زمان طاغوت ظلم به شهروندان ایرانی نیست؟ آقای رحیمیان! همانگونه‌که گفته‌اید نه تنها فاجعه‌ای رخ نداده بلکه انتخاباتی برگزار شده یکی از کاندیداها رای اکثریت را کسب کرده 2 نفر قبل از رای‌گیری انصراف داده‌اند و 3 نفر هم رای نیاورده‌اند و با نظر رسمی شورای نگهبان قانون اساسی پرونده انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری اسلامی ایران بسته می‌شود.
حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر می‌گوید: «همان‌طورکه رهبری گفته‌اند، رأی مردم حق‌الناس است، اگر کسی رأی مردم را ضایع کند، حق آنها را ضایع کرده است. بنابراین چون رای، حق‌الناس است، تضییع آن نیز یک خطا و گناه است. اگر تخلفی هم باشد در مجموع آرای ملت تاثیری ندارد. آنهایی که می‌گویند تخلفات صورت گرفته، باید از مسیر قانونی پیگیری کنند. ما تا حالا رئیس‌جمهوری با رأی حرام نداشته‌ایم. مجددا تاکید می‌کنم در ایران رئیس‌جمهور نداشته‌ایم که با رأی تقلبی و حرام روی کار آمده باشد. مراجع رسیدگی‌کننده مثل هیات نظارت و وزارت کشور انسان‌های بی‌دینی نیستند. وی خاطرنشان کرد: تخلفات ممکن است در حد صد یا هزارتا باشد، اما در آرای مردم تاثیر ندارد. آیا‌هزار رأی در مقابل 40‌میلیون رأی سرنوشت‌ساز است؟ اینکه بگوییم چند تخلف شده و بنابراین به جای آن آقا، آقایی دیگر رئیس‌جمهور می‌شود، امکانش نیست. اگر تخلفی هم شده باشد، جزئی است و در مقابل آرای میلیونی مردم ناچیز است. عضو جامعه روحانیت مبارزه ادامه داد: اگر مسلم شود تخلفی شده، تعدادی از آرا را حذف می‌کنند، اما این سرنوشت انتخابات را تغییر نمی‌دهد. هیچ‌دولتی با رأی حرام در ایران سر کار نیامده. حتی نمایندگان مجلس هم این‌طور بالا نیامده‌اند.»(2)
بدان امید همگان سعی نماییم اختلاف‌افکنی نکنیم، جوانان را به جان هم نیاندازیم، نصایح بزرگان و فعالان سیاسی و اصولگرایان معتدل و حامیان منصف را بشنویم و این جمله دکتر سید عباس پاک‌نژاد نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی را به یاد آوریم آن‌گاه که رای اکثریت را به دست نیاورد به طرفداران خود در ستاد انتخابات گفت: «دوستان من به آنچه‌ پیش آمده راضی هستم، به منتخب مردم تبریک می‌گویم برای همه آرزوی توفیق می‌نمایم، شما دینتان را به خاطر سید عباس نفروشید».

مدیرمسئول

پی نوشتها:
1-الف، 4/3/1396
2-آرمان، 7/3/1396