زمان : 13 Khordad 1396 - 10:57
شناسه : 137712
بازدید : 13369
پیام نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به مناسبت بزرگداشت روزهای چهاردهم و پانزدهم خردادماه پیام نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به مناسبت بزرگداشت روزهای چهاردهم و پانزدهم خردادماه

«سال‌ها می‌گذرد، حادثه‌ها می‌آید انتظار فرج از نیمة خرداد کشم»

ایران اسلامی روزهایی را دیده است که نقطه عطفی در تاریخ پرفرازونشیب این سرزمین به حساب می آید. این روزها که گاه امام راحل(ره) از آن به ایام الله یاد می کند می تواند بیانگر عظمت و یا اهمیت سترگ تاریخ ساز باشد. از جمله این روزها پانزدهم خرداد است که سنگ بنای انقلاب اسلامی در این روز نهاده شد و نهضت امام خمینی(ره) نضج گرفت. پانزدهم خرداد ماه با شخصیت والای خمینی کبیر عجین است و اوست که اهمیت پانزده خرداد را بر نسلی که آنروز را درک نکرده بود تبیین نمود و از آن به گونه ای یاد کرد که این روز نباید هرگز در تاریخ ایران فراموش شود و عجیب اینکه روز چهاردهم خرداد که روز رحلت بنیانگزار جمهوری اسلامی است با واقعه پانزدهم خرداد تلاقی معنا داری دارد.
 چهاردهم خرداد اگر چه روز فراق و جدایی و دوری و غم و اندوه است و مصیبت رحلت این بزرگمرد ایران اسلامی برای همیشه در جان و روان مشتاقان باقی می ماند ولی گویای شخصیت عظیم مردی است که پای در رکاب مرکب پانزدهم خرداد گذاشت و شتابان و بی مهابا تا 22 بهمن 57 راه را گشود و تا چهاردهم خرداد سال 68 همواره این راه پرفراز و نشیب را طی کرد و با کمک مردم انقلابی را به وجود آورد که در تاریخ ایران بلکه جهان بی نظیر برای همیشه خود نمایی می کند.
 امام فرموده بود این ملت بهتر از مردم حجاز در عصر پیامبر(ص) و مردم کوفه در زمان امیرالمومنین(ع) است. امام آنقدر پانزدهم خرداد را اهمیت می داد که شاید آرزو می کرد که مولا و سرورش حضرت ولی عصر(عج) در این روز ظهور فرماید (سال‌ها می‌گذرد، حادثه‌ها می‌آید / انتظار فرج از نیمة خرداد کشم) سالروز رحلت امام خمینی(ره) که با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا به سوی جایگاه ابدیش سفر کرد تسلیت و گرامی باد و هزاران بار شکر خدای متعال را که به جانشینی وی مردی آمد که بر دل دلسوزان راستین انقلاب مرهمی گذاشت و خلل معنوی وجودی امام امّت را به بهترین وجهی جبران نمود و کشتی انقلاب را در دریای متلاطم امروزی بگونه ای هدایت نمود که امام هدایت کرد و امروز باید قدر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) را بدانیم و فرمانش را که همان فرمان امام است بگوش دل پذیرا باشیم.
ضمن تکریم و بزرگداشت روزهای چهاردهم و پانزدهم خردادماه از مردم شریف استان یزد انتظار می رود که در مراسمی که به این دو مناسبت در مکانهای مخلتف برگزار می شود شرکت کنند و تاریخ این ایام والا را همراه با سخنرانان و مداحان مرور نمایند.


«سايه مقام معظم رهبري مستدام باد»

ومن الله التوفیقمحمدرضا ناصری
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد