زمان : 20 Khordad 1396 - 22:11
شناسه : 137986
بازدید : 7719
ترویج مبانی قرآنی بهترین راهکار مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با جمعی از متولیان اعتکاف رمضانیه یزد ترویج مبانی قرآنی بهترین راهکار مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه انسان با داشتن قدرت تعقل و تفکر از ابتلا به باطل و گناه مصون می‌ماند، گفت: ترویج مبانی قرآنی بهترین راهکار مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است.
آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با جمعی از متولیان اعتکاف رمضانیه یزد، با تاکید بر اینکه تمام فعالیت‌های تبلیغی و دینی باید بر پایه اصول و مستندات محکم باشد، اظهار داشت: همه ما باید آیه فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ را سرلوحه امور خود قرار دهیم.
وی با بیان اینکه این آیه درس زندگی است، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در این رابطه می‌فرمایند که این آیه دو موضوع مهم تفکر و تعقل را به ما دیکته و گوشزد می‌کند.
امام جمعه یزد تاکید کرد: ما از این آیه سبک زندگی را می‌توانیم انتخاب کنیم که ابتدا در ارتباط با هر چیزی استماع به معنای فکر کردن داشته باشیم و بعد از آن بهترین‌ها را به وسیله تعقل انتخاب نماییم.
ناصری یزدی افزود: اگر این آیه به معنای واقعی در جامعه و به ویژه در بین جوانان جای خود را باز کند و ترویج شود، بسیاری از مشکلات و آسیب‌هایی که الان با آن مواجه هستیم برطرف می شود.
نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: در صورتی که جامعه ما تفکر و تعقل را به معنای واقعی کلمه داشته باشند و همانند دستور این آیه قرآن کریم عمل کنند، اگر بیش از هزار شبکه تلویزیونی و ماهواره‌ای هم جلوی افراد بگذاریم، آنها شبکه و برنامه‌ای را انتخاب می‌کنند که زمینه رشد و تعالیشان را فراهم می‌کند.
وی عنوان کرد: به این وسیله انسان قدرت لازم برای تشخیص خوبی از بدی در امور مختلف از جمله انتخاب دوست را به دست می‌آورد و تحت هیچ شرایطی به سمت بدی‌ها و ناپاکی‌هایی که سبب گمراهی وی می‌شود، نمی‌رود.
امام جمعه یزد یکی از خصوصیت‌هایی که خداوند به انسان نسبت داده را فرقان دانست و عنوان کرد: فرقان در قرآن کریم به معنای قدرت تمیز دادن حق از باطل بیان شده و در صورتی که انسان این قدرت را داشته باشد، می‌تواند خوبی‌ها و بدی‌ها را به درستی تشخیص دهد.
ناصری یزدی با بیان اینکه دشمن باطل را همانند حق در بین جامعه به ویژه جوانان جلوه می‌کند، ادامه داد: در جامعه امروز ما هم یکی از مشکلاتی که جوانان با آن روبرو هستند، همین است که نمی‌توانند حق را از باطل تشخیص دهند.