زمان : 10 Mordad 1396 - 19:52
شناسه : 139979
بازدید : 8249
تربیت دینی و ترویج فرهنگ اسلامی در بین جوانان مورد توجه مسئولان باشد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد: تربیت دینی و ترویج فرهنگ اسلامی در بین جوانان مورد توجه مسئولان باشد
 

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با هیئت مدیره پیشکسوتان ماندگار غدیر یزد با اشاره به ضرورت توجه به مسائل فرهنگی جوانان در جامعه، اظهار داشت: متاسفانه گاهی مواقع موارد فرهنگی جوانان مورد غفلت قرار می گیرد و همین موضوع سبب می شود که جوانان از مسیر خارج شود.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های فرهنگی باید در سرلوحه اقدامات نهادهای مختلف انجام شود، گفت: توجه به این نکته ضروری است که بحث مسائل مخلتف از جمله اقتصاد و سیاست و مسائل اجتماعی، به صورت مستقیم به فرهنگ مرتبط است.

امام جمعه یزد ادامه داد: در صورتی که فردی از لحاظ فرهنگی با فرهنگ اسلامی و اصیل دینی آشنا باشد و بر اساس این فرهنگ حرکت کند، قطعا در سیاست و اقتصاد و مسائل مختلف دیگر هم درست حرکت می کند و سعی می کند که خطا نرود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: ضروری است که مسئولان نسبت به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند و سعی کنند مباحث فرهنگی را در جامعه به درستی تبیین و اجرا نمایند.

ناصری یزدی با تاکید بر اینکه مسائل سیاسی نباید زمینه ایجاد اختلاف در جامعه باشد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی مواقع مشاهده می‌شود که اختلاف‌های بسیاری به دلیل تفاوت نظرها در بین بخش‌های مختلف به وجود می‌آید.

وی یکی از موفقیت‌های امام در انقلاب اسلامی ایران را این دانست که ایشان تمام حرکت‌های انقلابی که از 300 سال قبل در ایران اتفاق افتاده بود به ویژه از مشروطیت به بعد را بررسی کامل کرده و در جریان آن قرار گرفته بودند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: ایشان تمام نقطه ضعف‌های انقلاب‌های قبلی و حرکت‌های انقلابی ایران در سال‌های مختلف را بررسی کرده و از تجربیات آنها استفاده لازم را برده و با عقل و درایت خود بهترین برنامه‌ریزی را انجام داد.

امام جمعه یزد افزود: برخی افراد گمان می‌کردند که امام از ابتدا بنای انقلاب نداشتند در حالی که سیاست امام به این صورت بود که ظریف کار کند و نگذارد که استکبار و رژیم طاغوت از برنامه وی مطلع شوند.