زمان : 16 Mordad 1396 - 23:23
شناسه : 140164
بازدید : 9892
افزایش 20 درصدی تردد در جاده‌های یزد/ تعداد 9 مجتمع رفاهی بین راهی جدید در استان ساخته می‌شود روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد: افزایش 20 درصدی تردد در جاده‌های یزد/ تعداد 9 مجتمع رفاهی بین راهی جدید در استان ساخته می‌شود یزد فردا :مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان یزد از ساخت 9 مجتمع رفاهی بین راهی جدید در مناطق مختلف این استان خبر داد.

بنابر گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، مهندس محسن صادقیان در خصوص وضعیت اقامتگاه‌های بین‌راهی در این استان ابراز داشت: بررسی و تحلیل تصادفات 3 ماهه اول سال جاری در مقایسه با 3 ماهه مشابه سال 1395 نشان می‌دهد، تردد در جاده‌های استان یزد 20 درصد رشد داشته و درعین‌ حال تلفات جاده برون‌ شهری نیز، افزایش داشته است.

صادقیان ادامه داد: تحلیل انجام‌ شده بر روی آمار تصادفات یزد در سه‌ ماهه اول سال 1396 نشان می‌دهد که بیش از 50 درصد از تلفات جاده‌ای استان از نوع واژگونی و علت اصلی آن خواب‌آلودگی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به اینکه کویری بودن یزد، واقع‌شدن آن در مرکز کشور و محل عبور مسافرت‌هایی که مبدأ و مقصد آن استان‌های دیگری است، باعث شده است رانندگان در جاده‌های این استان خسته و دچار خواب‌آلودگی شوند گفت: بررسی علت خواب‌ آلودگی‌ها و چگونگی به وقوع پیوستن آن‌ها نیاز به انجام مطالعات دقیق و یک اقدام پژوهشی جامع دارد ولی آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که این رخداد هرلحظه ممکن است توسط راننده‌ای رخ دهد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: با داشتن جاده‌ای استاندارد نیز احتمال وقوع حادثه وجود دارد و آنچه در جاده باید انجام شود این است که جاده باید بخشنده باشد تا اولین اشتباه راننده آخرین اشتباه او نباشد.

صادقیان عنوان کرد: در راستای افزایش ایمنی جاده‌های استان یزد اصلاح شیب شیروانی‌ها، احداث توقفگاه‌ها و احداث مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی باید در دستور کار قرار گیرد که اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان، این موضوع را در اولویت کاری خود قرار داده و از سال گذشته با تشکیل کارگروه‌های اختصاصی موفق شده است که به جذب سرمایه‌گذار در این زمینه اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه احداث مجتمع‌های رفاهی بین‌راهی راه‌ حل کاهش تصادفات ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی است، تأکید کرد: در حال حاضر تعداد چهار مجتمع خدمات رفاهی در استان در حال بهره‌برداری است و با پیگیری های انجام‌شده، تعداد 9 مجتمع دیگر در دست‌ ساخت و برای شش مجتمع نیز موافقت اصولی صادر شده است و در کارگروه‌های مربوطه 10 پیشنهاد و تقاضای مجتمع جدید نیز، در دست بررسی است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان یزد در پایان تصریح کرد: امید است در سال جاری بتوانیم چهار مجتمع در دست‌ ساخت را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم تا بتوانند خدمات رفاهی بین‌ راهی شامل پمپ‌بنزین، رستوران، پارکینگ، فروشگاه و سرویس‌های بهداشتی را به استفاده‌کنندگان از جاده‌ها ارائه دهند.