زمان : 10 Shahrivar 1396 - 17:35
شناسه : 140685
بازدید : 30156
درخواست مرخصی استخلاصی درخواست مرخصی استخلاصی زبان دراز هفته نامه آيينه يزد

خدمت سلطان‌الآیینه با درود و ادب
خدمتتان عارضم چند صباحی نیاز به مرخصی استعلاجی که نه..! نوع دیگرش مرخصی استخلاصی دارم زیرا از بس در دوران پخش مراسم اخذ رای اعتماد به وزرای کابینه دوازدهم برخی نمایندگان و شخص آشیخ حسن دیپلمات که اخیراً به‌عنوان وکیل‌الرعایا نامیده می‌شوند از زبان مبارکشان طنز وزین و فاخر بروز داده‌اند بنده از طنزپردازی بی‌نمک و سست که با این قلم شکسته‌ام بر روی صفحه آیینه نقش می‌بندد خجالت کشیده‌ام لذا درخواست مرخصی استخلاصی خود را با ضمیمه‌های پیوست تقدیم می‌دارم چون زبان‌دراز از خجالت آب شده است. به امید موفقیت.
ضمیمه یک
درحالی‌که نمایندگان حاضر به نشستن سرجا و روی صندلی خودشان نبودند به یاد مدرسه افتادم که میرزا علی خان ناظم با ترکه دنبال بچه‌ها می‌دوید که بروند کلاس! ببخشید پیری زبان‌دراز است که با میرزا علی خان ناظم دبستان «خامسی» دهه پنجاه قاطی کردم!
ضمیمه دو
هنوز نچ نچ سلفی و چرت زدن بعضی در جلسه علنی و کاموابافی بانوانی به‌چشم می‌خورد که نماینده دائم التذکر با شش تا گلابی آمد و بی‌تعارف به تنهایی خورد! یادم آمد هر وقت سر کلاس پرچانگی می‌کردم آقا معلم می‌گفت: کوچولوی زبان‌دراز!! آلوچه خشک بگذار تو دهانت خیس بخوره برای زنگ تفریحت آماده باشد تا بخوری! هم من حرف نزده بودم و هم قانون نخوردن سرکلاس حفظ شده بود.
ضمیمه سه
وقتی بچه مدرسه‌ای بودم بعضی مواقع دست چپ و راستم را اشتباه می‌کردم و به تبع آن کفشم هم اشتباه می‌پوشیدم مثل فرق مخالف و موافق یا تفاوت صالحی وزیر قبلی و یا تازه آمده را ندانستن یا آن باشگاه را با باشگاه نفت یکی دانستن ضمناً گاه آرای باطله از طنز به مرز هجو می‌رسید یا 140 نفر موافق ثبت‌نام ‌کردند اما 133 نفر رای «آری» ‌دادند.
ضمیمه چهار
که طنز با خنده بلند خود طناز عزیز همراه شد
آنجاکه شیخ حسن دیپلمات به وزیر عدلیه که شعرخوانی‌اش رئیس مجلس را به وجد آورده بود گفت: انتظار دارم حقوق بشر و حقوق شهروندی و تفاهم دو قوه را تحقق بخشد، همین چندتا کار را بکند کافی است و آقای دنیای مجازی محدودیت‌ها را بردارد و آزادی و امنیت را تامین کند وقتی خوب دقت کنی وزرا را هم بشناسی می‌فهمی چرا وجود مبارک وکیل‌الرعایا خندیدند و دیگر وکلا هم خندیدند. قبول ندارید بفرمایید فیلمش را ببینید!!

زبان دراز