زمان : 15 Shahrivar 1396 - 21:26
شناسه : 140767
بازدید : 7392
سربازان نیروهای مسلح کارت صلاحیت حرفه ای می گیرند سربازان نیروهای مسلح کارت صلاحیت حرفه ای می گیرند دکتر ربیعی :حدود 200 هزار نفر از نیروهای مسلح آموزش فنی و حرفه ای می بینند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با تفاهم نامه ای که بین وزارت کار و سازمان نیروهای مسلح منعقد شد، افرادی که خدمت مقدس سربازی را می گذرانند، با آموزش یک مهارت، کارت صلاحیت حرفه ای می گیرند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان یزد  به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر علی ربیعی در حاشیه جلسه انعقاد تفاهم نامه بین  وزارت کار و سازمان نیروی های مسلح با تاکید بر توجه مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا در مورد فرهنگ کار و همچنین مورد مهارت  آموزی گفت: این تفاهم نامه در راستای تاکیدات معظم له بوده است و امیدوارم بتوانیم بخشی از دیدگاه مقام معظم رهبری را در این راستا محقق کنیم.

وی افزود: در اختیار قرار گرفتن جوانان ایرانی در یک دوره خاص این امکان و ظرفیت را به ما می دهد که با نظم و انتظار بالا بتوانیم از این پس به تمام افرادی که خدمت مقدس سربازی انجام می دهند، همراه با کارت پایان خدمت یک کارت صلاحیت حرفه ای نیز برای مشاغل مختلف بدهیم. 

وی با اشاره به ظرفیت های خوب سازمان نیروهای مسلح از قبیل سیستم های آموزشی مجهزی و برخی ابزار آموزشی گفت: ما دانش، مربیان و تجهیزات سازمان فنی و حرفه ای را با امکانات سازمان نیروی های مسلح تلفیق کردیم. 

دکتر ربیعی در تشریح موارد این تفاهم نامه گفت: ابتدا از سربازها آزمون گرفته شده و مهارت سنجی می شود و بعد از آن بنابر علاقه خود سربازان در ساعاتی از روز که توسط ستاد کل نیروی های مسلح برنامه ریزی خواهد شد تحت آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی قرار می گیرند. 

وی افزود: سربازان پس از پایان خدمت مقدس سربازی، کارت صلاحیت حرفه ای دریافت خواهند کرد و ما سعی داریم با برنامه ریزی آموزش، شهر و یا روستا و سطح تحصیلات شان را به بازار کار متصل کنیم .

وی خاطر نشان کرد: حتی در برنامه های تکمیلی تر افراردی که مایلند در مناطق خودشان کارآفرینی بکنند را می توانیم  برای  استفاده از منابع دولتی معرفی کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: فعلاً سالانه 100 هزار نفر را تفاهم کردیم و این افراد در سال آینده به 200 هزار نفر و تا پایان 4 یا 5 سال به 400 هزار نفر گسترش پیدا خواهد کرد.

وی تشریح کرد: در حال حاضر نیز موضوع مهارت آموزی سربازان سازمان نیروهای مسلح به شکل نمونه در تعداد کمتری تجربه شده است و مبتنی بر همین تفاهم نامه مشاغل جدید و همچنین تکنولوژی های جدید بنا به ضرورت بازار کار به آن اضافه می شود  و این کار در قالب جدید با حمایت هایی که صورت خواهد گرفت به صورت عمیق تر و گسترده تر با سرعت بیشتری جلو خواهد رفت.

 دکتر ربیعی با بیان بر اینکه قصد داریم سالانه افرادی را که وارد خدمت سربازی می شوند به نحوی با یک مهارت آموزش دهیم تاکید کرد: این موضوع با شعار «هر ایرانی یک مهارت» هم سازگاری دارد و این شعار را هم محقق می کند. 

وی با اشاره به اینکه با مهارت آموزی می توانیم به رشد ارزان تر دست یابیم گفت: افزایش بهره وری چه بهره وری سرمایه چه بهره وری نیروی کار می تواند قیمت رشد را برای کشور پایین بیاورد، بنابراین گسترش مهارت و نیروی انسانی ماهر، یکی از شرایط اصلی رشد و توسعه کشور است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: بحث آموزش و مهارت و توانمند شدن نیروی انسانی برای دولت حائز اهمیت است .